terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Wednesday, November 3, 2010

ibu??erkk..acik..silap plak.. =_="


kau orang pernah tersilap panggil nama orang tak??mesti la pernah kan??kat opis aku,CC aku tu asyik salah panggil nama aku dengan sorang akak opis aku ni je [kak MAS]..nak panggil kak mas tapi panggil rossa..bila aku pandang CC,CC pandang kak mas pulak..haaihh..kompem salah panggil ni..apesal erk??ramai yang salah panggil nama kita orang..adakah sebab muka kami seiras??seiras ke??ke sebab mata kitaorang bulat??bulat ke??ke sebab.....ENTAH la..dah pening aku pikir..

tu la CC aku..comel kan??..err..yang laki tu tau.. :)

kak mas ngan budak cun!kehkehkeh..

errr..sebenarnye aku bukan nak cerita pasal CC aku la..aku nak cerita pasal...alahaaai...malu pulak nak citer..malu tahap kambeng dah ni...kalau diingat balik,aku nak pergi kat bangunan tinggi yang takde orang dan jerit..MALUNYEEEEEEEE!!!!!!!!

kahkahkah..kelakar pon ada gak..err..ada satu hari tu aku date ngan cik abang..masa tu dah lewat..adalah dekat pukul 9 lebih..dia nak kena jemput ibu dia balik keje..aku pulak??kalau dia anta aku,lagilah lewat..takkan nak hantar aku,then ulang alik pergi shah alam??kesian pulak kan kat cik abang nak ulang alik..kalau awal lagi takpe lah..ni dah lewat sangat dah..so,dia bagi cadangan........

"saya tinggal awak kat sana,amek ibu,lepas hantar ibu balik,saya amek awak pulak..okey tak??"

"eh??awak tak penat ke nak ulang alik??"

"hmm..takpe lah...demi awak,kepala gajah pun saya sanggup cari...." errr..kepala gajah??macam takde mende lain..cehh!!

masa ondewei tu aku rasa tak sedap hati je..yela..ibu dia banyak kali call..mesti dia dah lama tunggu..haaihhh..ape la ibu cik abang ni akan kata nanti..nak jemput,tapi bawak aku pulak...memang rasa tak sedap hati giler....

sampai je kat shah alam tu..aku nampak muka ibu cik abang muram je.. "alamak...dia marah aku ke..??" getus aku sendiri....ibu cik abang nampak kita orang dah sampai..tapi dia tak datang kat kita orang pun..alahaaaiii...bakal ibu mertua aku merajuk ke??wuwuwu...aku betul betul susah hati..si ibu terus beredar dari tempat kitaorang..dia macam nak larikan diri..

"awak....ibu awak kenapa...??dia marah saya ke??" kami saling berpandangan..

"haaa....tengok..mana pulak dia nak pergi..aduuuhhhh!!!!" cik abang meninggikan suara marah diri sendiri..aku dah cuak dah..

"awak...takpe..awak tunggu sini..biar saya pujuk dia..." aku terus berlari mendapatkan ibu cik abang...

"acik!tunggu..." kembang kempis idong aku termengah mengah..

dari raut muka ibu cik abang,aku nampak dia macam menanggung sesuatu..aku taknak tanya banyak banyak..biarlah dia rileks dulu...

"acik...kenapa acik taknak balik..kalau ape2 jadi kat acik,camne??"

dia diam.... "alamak...dia marah aku ke....??"

"aritu acik dah accident,saya taknak pape jadi kat IBU.....errr...acik" pehhhh!!!camne la boleh silap panggil ni..tak tahu la dia dengar ke tak..sebab aku pun termengah-mengah masa tu..malu gila la kalau dia dengar..kahkahkah..

aku cuba kaber line.."kalau acik ada masalah, rasa nak luah kat saya, luah je..saya sudi dengar.." ececece...tunjuk baik la konon aku ni..tapi,niat aku memang ikhlas..

pastu adalah jugak dia citer masalah dia sikit..aku taknak paksa..sebab bila dia mula nak cerita,aku dengar suara dia sebak..."takpe lah acik..saya taknak paksa acik cerita..tapi,kalau rasa nak luah,luah je ye..saya tak kisah.."

dia mula menceritakan apa yang buat dia sedih kat aku..sepanjang perjalanan dari Plaza Alam Sentral (PAS), sampai la kat depan tasik dia luahkan kat aku perlahan lahan..dia sempat berpesan kat aku......

"ros,kau jaga lah anak acik tu..kalau dia buat salah,tegurlah dia...." dia meluahkan dengan nada sebak...aku nampak airmata keibuan dia mengalir...aku pun hampir hampir menitiskan airmata..tiba-tiba telefon aku menyanyi....

"hello,awak katne....??" cik abang bertanya dengan nada marah campur susah hati..

"ermmm...kat..kat.." aku tak tahu nak jawab katne sebab aku tengah berjalan masa tu..

"cepatla!!kat mane..??!!" ehh??aku pulak yang kena tengking..nak je aku marah balik tapi aku malas sebab ada ibu dia..naya je kang kalau aku tinggikan suara..

"ermm..awak amek ibu awak kat depan tasik ni..kita orang tunggu kat sini..okey??" tuuttt...tuuttt...end call...

"acik..jap lagi ijul datang amek kat sini...jap lagi dia sampai..takpe..saya temankan jap.." ijul nama gelaran cik abang kat umah..

treennnggg...bunyi SMS masuk.. "dah sampai..belakang bas.." mata aku melilau mencari kelibat cik abang..

"acik..dia cakap kat blakang bas..haa...tu dia.." aku pimpin dia melintas jalan..

"ros,takpe ke kau sorang sorang kat sini??jaga diri ye??" ibu cik abang berpesan..

"takpe acik..yang penting acik selamat..saya boleh jaga diri.." aku menjeling ke arah cik abang..

"awak...saya tunggu awak..nanti dah nak sampai bagitau ye??saya ada kat sekitar sini..pandai2lah nanti.." cik abang terus beredar tanpa sepatah kata pun..aku terkedu sekejap..ahhh..lantaklah..

haaihhh..ape jadi seterusnya??takde ape pun yang menarik lepas tu..aku cuba hilangkan bosan dengan merayau sorang sorang kat bandar shah alam tu..sampai la aku jumpa MOFASAD..cehh!!spoilkan citer aku je mamat nih..

1 jam kemudian,dia datang ngan adik dia naik kereta sebab hujan..takpe lah..1jam pun,1jam la..memang lah lama gila..tapi........aku malas nak bebel..better diam je kan??kalau aku bebel kang nanti jadi gaduh plak..sepanjang perjalanan aku diam..dia pun diam..masing masing diam..

haaihhh..kat kepala otak aku asyik terpikir je kata-kata ibu cik abang tu..biarla aku sorang je yang tahu..

yang tak boleh blah tu,camne la aku boleh tersasul panggil IBU??memang malu gila tahap kambeng gurun la time tu..adehhh..aku ada bagitau kat cik abang pasal tersasul tu..dia gelakkan aku pulak..senget betul la dia ni..mintak2la dia tak bagitau kat ibu dia..kalau tak,lagi lah bertambah malu..alahaaai...malunyeeeeeeeee!!! -end-

 

*notakecik : sebenarnye aku nak follow cik abang pergi jamming..tu yang jadi ulang alik..dan aku rasa bersalah masa tu..hmmm...

31 comments:

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

heheheh.. sukenyer dierr... hehehe.. bagush la.. jaga aty mak mentua lek lok tau.. x de saingan gi xpe.. jnji awk n mentua n adik2 ipar ok sudehhh... heheee

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha..mestilah suka..tapi aku segan weyh..kalo kantoi,kan malu je namenyeeeee.... ;p

BLADE EDGE said...

Salam..

saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

Anyway kalau ada masa, silalah menjelajah ke blog saya.

regards,
BLADE EDGE

✿....rossa alina....✿ said...

orait..rajin2 singgah sini gak k.. :)

alinac lover said...

adoi..bole pulak pgl ibu..heheh

suwiit deh.hehehe

beautiful_rose said...

test...test...test...
ibu....eh,makcik,eh silap lagi =p

x salah kot pgl ibu... =)

Wanie-san said...

tu tndanye xsabo nk jadi menntu..hihi

ard said...

camne la aku leh terbace post ni
-___-" :p

sebelas said...

hai budak cun :D

J.M.R said...

panjangnya citer dia...:-p

Mario said...

hehe...training tuuu...ekeke

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

apa nak dimalukan.. kadang2 mak wan yg tersasul bahasakan dirinye MAK.. akekke.. tp aku pun ada gak TERpanggil beliau MAK.. heheh.. tp uat bodo saja.. heheh

Ayuraza said...

nk kte sme..
mmg xserupa..
agaknyer mmg lumrah manusia mmg selalu tersalah panggil..

nk pgl abah terpanggil abang..haha..adoyai!!!

✿....rossa alina....✿ said...

alinac lover : hahahaha..tersyasyul lerrr...mmg dah malu time tu tp ibu cik abang tu buat muka selamba je..maybe dia tak dgr kot??hehehe..

beautiful_rose: huhu..xsalah ke??tp takut lak mane tau dia kate "bila mase plak aku jd ibu kau??" haaaa...MALUUUU~~ ;p

Wanie-san : heeee...mmg dah xsabar dah ni..HAHAHAHAHA..miang gile den.. ;p

ard : sekali sekala baca ape salahnye??hahahaha..singgah la sini lg.. :)

sebelas : hai siput..hokhokhok.. ;p

J.M.R : haa??panjang ke??dah name tgh syok sendiri kan..xsedar plak panjang..errr...tp,panjang ke??kehkehkeh.. :p

mario : hehehehe..training ke??alahaai..malu la den.. =_="

za : ala...ko dah tunang...kira dah ada ikatan dah..ko tgl tgu masa je kan..aku ni blom ade pape ikatan lg..hahahahaha..malu beb.. :p

ayuraza : hahahaha..kalo panggil abah terpanggil abang tu lg malu..kehkehkeh..tp sebutan tu dekat2 sama je kan..so xde la dgr sgt..hahahaha..tp tetap malu kalau terperasan.. ;p

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

pernah...

sekali tu tgh cakap phone dengan umie incek T...pastu tersasul panggil..kejap2 panggil umie...kejap2 panggil makcik

hehhehehe

syaza kelyza said...

wahhhh , boleh pulak kan terpanggil ibu , hekhek !

btw this is so sweet dear ;)
happy2 always k ? :D

✿....rossa alina....✿ said...

kak yanie : hehe...nape erk??mesti tersyasyul jer...hahaha..

syaza kelyza : huhuhu...thanks..malunyeee.. :P

TiKa LEh said...

ape yg ibu cerita tu??ops...terpanggil ibu pulak..hehhe

✿....rossa alina....✿ said...

syyhhhh...rahsia..xleh bgtau..nti ibu marah..kehkehkeh.... ;p

mahira oya said...

sy belum lg ckp ngn bakal mak mertua..cewah..ok la tu mak mertua siap suh jaga lg..untung la kamu..

Hunny said...

Malu-malu tapi mahu kan?? hehehehe..:)

aimi nadiah said...

wah.. bt baik ngn bakal mak mertua ea..hehe..

eiffel said...

ecececece...amik ibu bkl mak mertua nmpk... :P

✿....rossa alina....✿ said...

mahira oya : huhuhu..nak jaga anak dia tu yg susah..degil banget tau nggak..eh??tetibe ckp indon plaksss..huhuhu...

✿....rossa alina....✿ said...

hunny : muehehehe..itu sudah tentu..mmg la mahu..tp tetap malu..hehehehe..

✿....rossa alina....✿ said...

aimi nadiah : hehehe..nak buat baik smpai tersyasyul2..kehkehkeh.. ;p

✿....rossa alina....✿ said...

eiffil : even kamu mcm salah taip tapi saye tetap paham maksud kamu..kehkehkeh..ye la..kene la amek hati dr sekarang kn??hahahahaha.. ;p

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nasib bauk tak kena tinggal kat alam sentral tu...mau jadi pelakon pembantu untuk senario ...kalau lama kat situ...apa aku ngarut ni

✿....rossa alina....✿ said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : hahahaha..tu pn kalo senario nak amek...

Encik Tikus said...

tak tahu lah nak gelak kea nak kutok, kah kah

✿....rossa alina....✿ said...

encik tikus : err..terpulang la ye..kehkehkeh.. ;p