terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, December 21, 2010

service kereta kat perodua tapi......hampeh je.. T_T & jalan-jalan dating-datingan..

hari SABTU aritu bersamaan lapanbelasharibulandoblas,aku ngan cik abang pergi gatal2+gedik2 nak service kelisa aku yang comel loteh tu kat Perodua..ape la sangat kan..service je kot..tapi..tapi..tapi..ape yang tapi??kahkahkahkah..mengong la aku ni..haaihh camni la kalau dah mood demam..jadi mereng kejap..*okey,ignore kemerengan aku ni k..

meh aku sambung balik..tapi.....cuma dapat buat balancing ngan allignment je..buat penat je pergi..err..tapi kira okey gak aku pergi weh..sebab aku dapat tau empat2 rim tayar kereta aku dah BENGKOK!!huwaaa...kene tukar baru la ni..adooiii..

tu baru satu..pastu orang tu kate,kereta aku punye pin brake pad belah kiri sudah hilang wooo...SANGAT BAHAYA wooo...kalau aku pergi jalan jauh2,kompem tayar boleh tercabut wooo...bukan tayar je tercabut,nyawa aku pun boleh tercabut wooo..so,sekarang diaorang cuma cover guna DAWAI jeeee..sebab,kalau nak ganti baru,kene order dulu..erk?!!boleh pulak camtu yeee??

means aku still kena berhati-hati masa drive..tak boleh drive laju-laju..BAHAYA wooo...huhuhu..takpelah..aku memang nak tukar sport rim pun..ni tengah survey ngan abang aku la ni..adoooi...duit..duit..di mana kau duit.. T_T

tu baru masalah yang itu..ni,ada lagi masalah lain..tiba-tiba temperature kereta naik..bila pasang aircond,mula-mula je okey..sejuk macam biasa..pastu,lama-lama,temperature naik..aircond tak rasa..rasa angin jeee..aku dah cuak dah apesal lah boleh jadi camtu..cik abang pulak,cuma tahu pasal moto je...dah spoil mood nak berdating2..wuwuwu..balik,terus bagitau abah aku ape sudah jadi ngan buah hati aku yang comel loteh tu..

TAPI,sekarang dah tak risau lagi..sekarang sudah okey..sebab abah dah bawak pergi jumpe doktor..doktor cakap,kipas kat radiator tu tak bergerak..so,dah tukar yang baru..hehehehe..seb bek lah abah aku ada..kalau nak harapkan aku,sampai jahanam kereta tu pun aku tak reti betulkan..hahaha...

DUIT??err..bagi aku,kalau duit tu habis kat kereta,takde masalah kot..lagi pulak,aku pergi kerja naik kereta kan..means,nyawa lagi penting dari duit kan??sebelum pape jadi,baik cegah kan??wuwuwu..lantak pi la..yang penting takde pape jadi kat aku..

dah2,kompem juling mata kau orang tengok tulisan banyak-banyak..meh tengok gambar pulakssss...

entah ape la yang dia orang tu buat..jangan jahanamkan kereta aku sudah... T_T

alaaa dapat zoom sikit je..haaihhh...risau je pe jadi ngan baby aku yang comel ni.. T_T
takpelah..sementara nak tunggu,tengok tv dulu..waaahhh..syok ar ruang menuggu dia..macam kat rumah..

cik abang ni sempat lagi dia baca magazine..aku pulak yang risau sorang2.. =_="

tengok...kusyuk betul..sampai tak perasan yang aku snap gambar dia..ke buat2 tak perasan..hahaha..
tengok lah dia pakai baju jenama apa..kuikuikui..err..dia rembat adik dia punya..haha..sorry cik abang sebab pecahkan rahsia..

okey2..dah puas tengok gambar??dah kan??meh nak tunjuk gambar lagi..hehehe..ni nak story semua kat sini..malas aku nak buat entry baru..hahaha boleh kan??

sorry la yeee...kalau rasa malas nak baca,baik jangan teruskan..tiada paksaan disini..heee..

lepas aku service kereta kat Perodua,aku ngan cik abang melantak KFC..err..aku sempat la jugak mengepau ex-manager aku..hihihi..sempat pau dia ini...

=

=

=

=

=

=

=

culik gambar kat SINI

jimat duit makan tengahari..hehehe..sempat pau 2 ketul tau..bukan satu..jangan jeles yeee...kihkihkih..

sebelum kena ragut..camni lah rupa dia..hehehe..jangan pelik tengok menatang ni..aku snap kat kete sebab memang aku makan kat kete jeeee...hahaha..berdating-datingan di dalam kereta sambil makan bege KFC..kira romantik gak pe kan??
nape macam tiru prosperity??aku ingatkan takde balut-balut camni..wuwuwuwu..arhhh..pe aku kesah??makan je la kan??banyak bunyik pulak..

ohh!!sila abaikan gigitan aku yang seksi tu..wakakaka..
lepas kenyang makan burger,kitaorang gerak pergi Cash Converter kat Bukit Tinggi Klang..hehhh tu lah tempat feberet cik abang aku..aku siap dah hafal dah barang ape yang ada kat dalam tu..ececece kononlah hafal..poyo je..kihkihkih..





hohhh??nape??pelik??pelik sebab aku letak gambar menatang2 ni semua??kihkihkih..kalau nak tahu..menatang ni lah yang cik abang aku slalu usha kat Cash Converter tu..ape menatang ni??kau orang tanya lah kat kawan2 kau orang yang ada band..kompem dia orang tahu..

Cash Converter tu ape??err..camne aku nak terangkan ye??huhuhu..ala..macam lebuh kurang kedai Trade and Sale gak la..paham tak??kalau tak paham,paham2kan lah ye..sebab aku pun tak reti nak terangkan..hahahahaha..

haaa...kau orang jangan ingat semua barang kat situ cikai2 je tau..kalau nak tahu,kene lah pergi Cash Converter berhampiran kau orang..kuikuikui..aku bukan promoter Cash Converter,so aku tak berani nak story mory lebih2..heee jangan mareee...

errr..aku rasa sampai sini dulu lah..sebab aku baru perasan entry ni dah panjannnnnnngggggg!!!hahahahaha..okey,bye!! :)

*notakecik : demam sudah hilang!! ^_^

22 comments:

Penghuni Malam... said...

anda di tag~~

Ayuraza said...

apa??? break pad kena tempah ke??? macam xlogik je..hehe

✿....rossa alina....✿ said...

Penghuni Malam... : ok thanks.. :)

Ayuraza : errr..bukan break pad tu..tp PIN yg nak sambung tayar ngn break tu..ntah menatang ape ntah namanye.. ;p

ahsfantasy24 said...

Saya tengok macam kamu nei seorang
blogger yang peramah..

ad ssuatu yg ssuai tu kamu, jom kte
g tgk kt:

http://www.ahsfantasy24.com/2010/12/pencarian-blogger-peramah-2011.html

Tahniah, kamu seorang yang peramah!

(:
:)
(:
:)

n!da said...

baru perasan yea.. hahaha

deaf-angel said...

hmmnn cheesy zinger hmmmnn mesti best

hajarus said...

hati2 ketika memandu yer... harap2 cpt ler benda tu ade.. leh la tukar cecepat demi keselamatan...

Izwan Ikhmal said...

Macam bestt jerr cash converter uh,,,
xlehh blaa laa padle tuu....
murah gler,,,,
huhu...
Lehh bwk gi sne x??
hahaha

Izwan Ikhmal said...

Macam bestt jerr cash converter uh,,,
xlehh blaa laa padle tuu....
murah gler,,,,
huhu...
Lehh bwk gi sne x??
hahaha

forever love said...

memang jahaman kete tue..nie mesti kes rempit dgn kete kn.?

nora said...

spongebob?? hahaha

wei aku gelak kan dia ko tak marah kan ni

cik fiza said...

patut ler terbatuk2 disini.. knal rupanya hihihi :P

singgah ler slalu yer cik rossa :P

✿....rossa alina....✿ said...

ahsfantasy24 : orait..nnti saye join k..INSYAALLAH.. :)

n!da : hahaha dah panjang baru perasan.. ;p

deaf-angel : memang best tp ade muak sikit la..hehehehe..sbb dia cheese kan.. ;p

hajarus : kak...akak kene doakan "benda" tu,ganti ngan duit..hahaha..harap2 lah duit ada nak beli..kihkihkih ;p

Izwan Ikhmal : hehehe..boleh tahan gak la sbb barang dia murah2..lg satu,kdg2 ade jugak org baru beli,then jual balik kat situ..ermm..sekarang ni izwan tinggal kat mane ye??heee..

forever love : owner yg sebelum ni la tu xpandai jaga..dah jahanam dia jual balik..uwaaa...saya pulak,masa beli aritu ok jeee..skrg dah jadi cmni.. ;(

nora : hahaha xde marah lah..dia mmg suka buat mende2 yg org xbuat.. ;p

cik fiza : hehehehe op kos la kenal..hihihi.. :)

BlueberrY CheesE said...

ohhh sedapnyerr zinger burger tuhh. huhuh. lapar nihh

salam kenal. i folo u dear ^^

Armiza said...

sweet lahh...^_^

Mr.Ix said...

pape pun, berger tu nampk sedap jer......di lemma nk burger zinger ke burger prosperity....klu org blanja dua2 kn best....haha

✿....rossa alina....✿ said...

BlueberrY CheesE : hihihihi...meh le join...tp dah hbesss...kihkihkih..

Armiza : tq... :)

Mr.Ix : hambooi3...bnyak cekadak hang nk dua2..beli sendiriiiiii...kihkihkih...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

kak gebu paling risau kalau tempreture kete naik....risau meletop enjin

dulu masa kak gebu pakai kancil...memanjang jadi lagu tu....dah la drive jauh dari cheras ke putrajaya

hehhehehe

○○○iliyana○○○ said...

isyh bahayanye ikat guna wayar je dulu..haha mst x confident gile bila drive

✿....rossa alina....✿ said...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ : kak gebu..mmg risau sangat2..masa drive tu bebel sorg2 sebab takut kete mati tgh jalan..huhuhu.. :(

○○○iliyana○○○ : haaa..mmg xconfident sgt2 mase drive.. :(

ANATI SOKI said...

ulalala..sport rim baru!!!!

✿....rossa alina....✿ said...

@ANATI SOKI : heeee kalo ade rezeki lebih,dapat le sport rim baru.. ;p