terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Wednesday, December 7, 2011

tiba² teringat memori itu.. (- -")

malam² camni,mulalah perut terasa lapar,aku ajak cik abang keluar makan..mane kan tidak,tengahari cuma lunch mee segera..ingatkan boleh tahan sampai malam,tapi,tetap lapar jugak..


minyak motor nak habis,cik abang singgah Shell sekejap..kalau tersadai tengah jalan,susah pulak nanti..cik abang mintak aku pergi bayar,sementara dia pulak tunggu kat motor untuk isi minyak..


lepas bayar,tiba² ada lori Gerimis Baiduri ambik port kat sebelah petrol palm cik abang..aku tengok driver lori tu,macam aku kenal orang tu..lame aku tenung..cuba ingat kat mane aku pernah kenal dia..


alamak!!driver tu perasan aku pandang dia..cepat² aku alihkan pandangan dan jalan menuju ke arah cik abang..tapi driver tu pun buat raut muka seakan² kenal aku..


ya!!aku kenal driver lori tu..tapi aku tak bertegur pun dengan dia..perlu ke??errr..tak kot??lagipun dia cuma kawan kepada 'dia'..


yeap..'dia' yang pernah berada dalam hati aku..'dia' yang pernah buat aku tertarik dengan senyumannya..'dia' yang pernah ambil berat tentang aku..tapi itu cuma dulu..memori yang perlu aku buang..memori yang perlu aku tanam..memori yang perlu aku bakar..


tak perlu aku ingat memori tu lagi..ohh!!baru aku teringat..dia sudah jadi kepunyaan orang..pernah dulu 'dia' cari aku semata² nak bagi kad jemputan..tapi aku tak datang..bukan taknak,tapi tak berkesempatan..terlalu sibuk dengan kerja..


sekarang,aku bakal jadi milik orang..dalam hati aku sudah takde 'dia'..tapi cuma cik abang sorang..biarlah 'dia' bahagia dengan pasangan hidupnya..


kehidupan aku lepas ni,adalah bersama dengan insan yang aku sayang..insan yang memahami..insan yang ambil berat..insan yang boleh terima aku seadanya..takde lain,cuma Mohammad Firdaus sorang..


walau sedaya mana pun kita cuba nak lupakan kisah lama,bila memori itu tiba² kembali,kita pasti akan teringat..tapi,semua tu dah berlalu..yang lepas tu,biar lepas..lebih baik hargai apa yang ada di depan mata..bukan meratapi yang sudah tiada..


semoga Allah permudahkan segala²nya..Amin..


-end-


#notakecik : pehal tibe² nak jiwang² ni woi!!puiiii..kbai!!

No comments: