terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Sunday, January 22, 2012

biarkan ia berlalu..syuhh!!syuhh!!

masih teringat kenangan bersama si dia??siapa si dia tu??ehem ehem..of course your EX-GF/BF..haihhh biasalah kan kita ni manusia tak lari dari bercinta..ade jugak yang bercinta dengan orang lain,tapi kawen ngan orang lain..




kenapa mesti jadi camtu??tu tandanya kekuasaan ALLAH..DIA bagi kita merasa kasih sayang seorang lelaki/perempuan yang sebenarnya bukan milik kita walaupun kita pernah rasa kasih sayang tu sekejap je..bersyukurlah sebab sekurang²nya kita pernah ada pengalaman menyayangi dan disayangi oleh mereka..




kat sini aku bagi 3 keadaan, orang yang kene tinggal ngan EX-GF/BF, orang yang mintak putus ngan EX-GF/BF, mangsa keadaan..




1 . orang yang kene tinggal ngan EX-GF/BF

putus cinta??mesti pedih kan??orang yang kita sayang pergi tinggalkan kita sebab orang lain..eh??orang lain??atau puncanya dari diri kita sendiri??kenapa nak tuduh BF/GF tinggalkan kita sebab orang lain??pernah tak kita fikir punca kenapa dia tinggalkan kita??kalau bukan diri sendiri, sebab ape lagi..kan??




heyyy!!aku tak tuduh korang ni buruk perangai..sorry kalau ada yang terasa..




kenapa mesti nak ingat semua kenangan yang membuatkan hati kita sakit??pleaselah..tak payah nak ingat semua tu..kalau dia dah taknak kat kita,biarkan..jangan nak sakitkan hati sendiri..kita penat² syok sendiri kat sini mengharap yang dia akan kembali kat kita, tapi dia langsung tak layan kita..maybe dia tengah bahagia dengan kekasih dia yang baru tu..





anggap je la si dia rugi sebab tinggalkan kita..mungkin ada hikmah di sebaliknya..ingat!!jangan tunjuk yang diri kita ni lemah k..tunjuk kat si dia yang kita boleh hidup tanpa dia..okey??




**tu lah..mase dia ada kat depan mata, langsung taknak hargai dia..bila dia dah takde depan mata, baru terhegeh² nak merayu² kat dia..kan dah melepasssssss..pastu sakitkan hati sendiri..kuikuikui..




2. orang yang mintak putus ngan EX-GF/BF

"aku nak putus dengan kau, jangan cari aku lagi" tu antara dialog yang selalu digunakan bila kita mintak putus dengan si dia..kan??betul tak weh??har har har..



kenapa kita nak putus ngan si dia??mesti sebab kita tak tahan dengan perangai dia kan??pastu dia takde ciri² lelaki/perempuan yang kita idam²kan..sapa yang taknak pasangan kita sempurna..betul tak..kebiasaannye, even si dia tu tak sempurna pun, mesti kita ade bagi peluang kat si dia untuk berubah..




tapi kalau perangai sama je, memang selamat tinggal la..baik hidup sorang² daripada hidup dengan orang yang parasit, suka bergantung kat kita, tak pandai berdikari, menyusahkan hidup kita je kan??




selalunya orang yang mintak putus ni, senang je nak lupakan si dia..dah kita yang nak tinggalkan dia, takkan kita plak yang nak sedih,kan??eh, tapi ade je yang mintak putus sebab terpaksa..contohnya family tak restu..yang ni mesti lagi haru..siap nak pergi kawen kat sempadan..ish..ish..ish..




**jika kita rasa tak bahagia dengan si dia, baik bertindak sekarang..sekurang²nya kita kecewa sekarang, bukan lepas bercerai nanti..tu lagi merana..



3. mangsa keadaan

"kau perampas!!" ni dialog untuk orang yang selalu jadi mangsa keadaan especially bila si dia tinggalkan EX-GF/BF dia dan  EX-GF/BF si dia tuduh kita camtu..pehhhh memang sakit hati kot kalau kena tuduh perampas hakikatnya kita memang bukan perampas..




mesti bengang kan bila kita kene tuduh camtu..nak buat camne..orang tak puas hati ngan kita,mulalah kena tuduh bukan²..haishh lantaklah orang nak kata kita ape yang penting kita tau keadaan sebenar..




terpaksalah terima hakikat yang kita ni sebenarnye cuma mangsa keadaan je..takpe, kita rilek² je..si dia dah pilih kita kan, anggap je EX-GF/BF dia tu terhegeh² kat si dia..har har har..kalau kena kacau ngan EX-GF/BF dia pun, just ignore je..ape motif dia stalk hidup kita,kan??jeles lettewww..




******



ingat!!biar manusia kecewa dengan kita, jangan ALLAH kecewa dengan kita..tu lagi bahaya.. 




"If you love someone,let him go.If he comes back,he's yours.."  
 



tata~





#notakecik : semoga cik abang cepat sembuh..

No comments: