terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Friday, January 6, 2012

orang bertunang banyak dugaan (- -")

kebiasaannya bertunang ni terlalu sinonim dengan dugaan kan??orang kate darah tengah manisssssssss..huuu manisnyeeeee.. ;p selalu kita dengar kata² yang camni,"orang bertunang banyak dugaan" boleh percaya ke??hmmmm..




bagi aku,semua tu memang betul pun..memang orang bertunang banyak dugaan..macam²..tapi,lain orang,lainlah dugaannya..bukan semua orang ada masalah/dugaan yang sama..betul tak??




Alhamdulillah setakat ni dugaan buat aku dengan cik abang aku takdelah berat mana..rasenye just gaduh² kecik je kot..hal yang remeh² je..contohnya macam cik abang buat aku TUNGGU lama²..ehh!!ni contoh je tau..contoh je..tau!!tau!!tau!!kihkihkih..mintak²lah dijauhkan dugaan yang besar²..syuhh syuhh..




ade orang yang dah bertunang ni,diuji dengan dugaan yang berat..berat ke??err..contoh,si tunang berlaku curang..haihh yang ni paling tak boleh diterima kan??kalau rasa tak boleh nak pegang tanggungjawab,buat apa bertunang??memang tak boleh diterima akal..




kalau rasa diri tu tak bersedia lagi,better jangan bertunang..aku bukan tak galakkan orang bertunang..cuba bayangkan ye,bertunang ni kadang² ade yang buat majlis besar²..kalau tiba² putus,tak ke rasa rugi??ishh..membazir..membazir..memang ruuugiii sangat!! duit tuuuuuuu.. ---->$_$




kalau korang dah tau seseorang tu dah jadi tunang orang,janganlah dok menggatal dengan tunang orang yeee..orang tu tengah merancang untuk mendirikan masjid..tak baik rosakkan rancangan tu k..ohh!!mesti korang akan cakap,"alah,baru tunang.." kalau aku tau lah ada yang cakap camtu memang aku cili² mulut dia..kalau korang kat tempat orang yang terkena tu camnelah agaknye ye??




kalau ade tunang orang cuba² nak berkenalan ngan korang,better korang jauhkan diri..maksud aku,bukanlah jauhkan diri sampai taknak tegur langsung..agak²lah layanan tu..dah kate tu tunang orang n bakal suami/isteri orang kan..pandai²lah nak layan camne..jangan sampai tunang dia tu cemburu n tiba² serang korang..haaa..kan dah jadi kes gaduh pulak tu..




lagi satu ni,yang dah bertunang pulak,kalau dah bertukar status tu jadi "bertunang",pleaselah jangan nak tergedik² nak berkenalan dengan orang itu orang ini..kalau ada yang nak berkenalan,ignore je orang tu..takut terpaut kat orang lain pulak kang..kan dah mainkan perasaan tunang je namanye tu??nanti bila dah putus tunang,bila dapat tau kena tipu ngan orang yang korang kenal tu,baru terhegeh² nak balik kat ex-tunang..kalau ex-tunang nak kat korang balik,Alhamdulillah..kalau tak,bikin malu saja..




kalau ada orang nak berkenalan ngan korang yang dah bertunang ni,just anggap jelah dia tu macam kawan je..jangan layan lebih²..nanti orang tu anggap korang ni syok kat dia pulak,kang nanti ade pulak adegan rampas merampas..




dalam tempoh bertunang,sepatutnya kena berubah jadi lebih baik..bukan makin teruk..camne nak pegang tanggungjawab suami/isteri kalau perangai sama je??cuba belajar jadi seorang yang bertanggungjawab..kalau tak tau,cari je buku² pasal rumahtangga kat MPH tu melambak..




hargailah mereka yang menghargai kita..yang ada depan mata ni sudah sempurna bagi kita..bersyukurlah sebab masih ada orang yang menghargai kita..aku rasa banyak lagi kot dugaan mase tunang ni..tapi kebanyakannya mesti kes CURANG..oh my..mintak simpang malaikat 44..cik abang tak camtu kan??kan??kan?? ♥



-




-





-







aku ngan cik abang ni bukan nak kate takde dugaan..ade tu memang ada tapi takdelah besar mana pun..heyyy tipulah kalau takde gaduh/perselisihan faham..mesti ade punyee..lagi² perangai aku ni yang yang yang senang cerita buat cik abang menyampah kot??yeke??pape je lah..




cik abang dah faham dengan perangai aku..so,kalau aku dah start bebel sorang² tu dia faham lah yang aku ni tengah marah or sedang dalam keadaan tak waras,i mean suka cakap tak fikir dulu..lebih kurang camtulah..bila aku dah start buat perangai camtu,dia akan diam.yup!!dia biar aku bebel sorang²..weyyy penat kot aku taip bbm panjang²..kebas jari..




biasenye dia memang suka biarkan aku sampai aku bosan dengan ape yang aku bebel tu..hahahaha..boleh tak??tapi itulah perangai semulajadi dia..tapi lama² ktorang okey jugak..takdelah sampai putus² ke ape kan..sebab bila merajuk/gaduh lama² ni bosan tau tak!!



jangan terlalu ego jika sayangkan seseorang..takut kita kehilangan orang yang kita sayang..ecewah!!



weh!!!!!!baru aku perasan..apesal entry aku ni meleret²??hikhikhik..sorry guys..
dah nak pukul 2 pagi,nak tido..selamat malam (?) tata..



p/s : tengah mamai..taip pun yang bukan²..sorry kalau tak faham ngan ape yang aku taip..kihkihkih..



#notakecik : dah jumaat??Alhamdulillah.. ^_^


2 comments:

puteri cahaya. said...

tunang jgn lame2x tau!!... byk dugaan nye..

elqays jannah said...

hahah..kelakar sebab bab bebel dia diam..memang sama..rasa cam kita cam ngan tunggul ke ape? hehe..hehe nway..miza tak tunang...risik hantar tanda je dalam seminggu je terus nikah..