terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, July 17, 2012

[WEDDING REVIEW]majlis nikah

okey, entry ni takde gambar..just nak story je kat korang ape jadi sebelum majlis akad nikah kami..hehehhh..




sape² dah tengok video nikah aku tu mesti tertanya² kan "kenapa nikah kat meja??" "kenapa nikah kat tempt tu??" "kenapa nikah camtu??"





okey,aku akan terangkan n jawab semua persoalan korang tu..actually, memang semua masjid akan buat akad nikah kat dalam masjid [apa punye soalan ni??]..means, kat tengah² masjid tempat orang solat tu..kat masjid ni pun ade buat camtu jugak..tapi, disebabkan kami lambat sampai, so kami terpaksalah dinikahkan kat dalam bilik mesyuarat masjid..





nak tau kenapa??sebab, masjid tu berdekatan dengan sekolah rendah agama..so, waktu² camtu sekolah tu ada buat bacaan Yaasin dalam masjid tu..kalau buat akad nikah kat situ jugak nanti ada gangguan plak..bukan gangguan ape pun cuma nanti tak dengar jurunikah tu cakap² pulak..





so disebabkan tu terpaksalah buat akad nikah dalam bilik mesyuarat..eh, best jugak pe dalam tu sebab ada aircond..pastu dalam tu sunyi..so dapat dengar suara encik suami lafazkan kata² tu dengan SEKALI lafaz je.. :) 





actually, tak kisahlah mana² pun tempat nikah yang penting kita nikah secara sah..kami buat dalam masjid pun sebab nak ambik berkat..InsyaALLAH..moga² perkahwinan ini diredhai.. :)





perasaan masa nikah??mestilah nervous..sape yang tak nervous masa nak nikah..pastu kan, mase duduk dalam bilik tu, aku tak boleh nak tengok muka abah aku.bila aku tengok mesti rasa sebak. mase tu airmata dah bergenang² dah..tapi aku cover²..hahahaha..bila aku tengok video nikah aku, nampak abah aku dalam video tu aku punye sedih makin bertambah²..macam tak puas je nak manja² ngan abah n mak.. :( 





Alhamdulillah semua pun dah selamat..aku nak nangis masa lepas nikah tu tapi tak terkeluar pulak airmata aku padahal dah bergenang dah mase tu..hehehehe..dalam hati kata "jangan nangis jangan nangis..nanti tak cun.." :D





okey, tu je storynyeee..takde mende lain pun yang jadi..aku pun dah sah jadi isteri kepada Encik Mohammad Firdaus Bin Hashim..and I Love Him Soooooooooooo Much!!hehehhhh.. ♥




tata~




#notakecik : nak beli baju rayalah,bile ek??hmm..

3 comments:

Mira Adzlia said...

smuge kekal bhgia hingga ke syurga..Amin~~

**kwn2 yg sebak xttntu psl ms slh sorg membe nikah...adeh...yg si pngantin rileks jer...hihi

Nur FatIn aDiLah bT azMi said...

VVahh.. tahniah ya kak. Smoga berkekalan shingga akhir hayat >.< dn dikurniakan zuriat yg soleh dn solehah. amin

✿....rossa alina....✿ said...

thanks u ollssss~~ :)