terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Monday, September 10, 2012

[DEKORASI] dah basuh rumah

kali ni malaslah nak buat entry yang ada kaitan dengan orang lain.. kalau cerita kang nanti orang lain pulak yang perasan.. almaklumlah, bajet macam dia sorang je PENGGUNA TEGAR internet ni..menyampah plak dengan manusia camtu. (--")




oh okey, berbalik pasal basuh rumah. hmm kami dah basuh rumah semalam.. letih jugaklah nak menyental kotoran² yang ditinggalkan oleh penyewa dulu. eh cik abang yang buat kerja menyental.. saya tukang jirus² je.. :p




sebelum basuh ada repair sikit² kat rumah tu.. bersyukur sangat dapat suami yang pandai repair² rumah.. tak payah nak upah² orang sebab suami dapat buat sendiri. semalam dia buat piping kat bilik mandi habis basah baju ngan seluar dia. aku tolong ambik²kan barang je.. hihihi..




even tu bukan rumah baru tapi kalau dah bersihkan nampak macam baru jugak.. eh, rumah je kan?? sama je rupa dia. kena pandai jaga ngan tak jaga je. lagi satu, dah tak payah nak pening² kepala bayar bulan² sampai beratus² sebab rumah tu bulan² pun takde mahal sangat macam harga rumah sekarang ni. 




lepas ni nak kena kemaskan tingkat atas pulak. semalam tak sempat nak kemas sebab dah nak malam. kompem kurus ni sebab nak kene naik turun tangga. :p




ada barang yang dah beli, ada barang yang belum beli. hmm..kena listkan senarai barang yang kena beli lagi ni. kalau tak, nanti ada yang tak terbeli susah pulak kan?? takpelah. slow² insyaALLAH adalah rupa rumah daripada rupa tongkang pecah.. hikhik.. yang penting selesa duduk rumah tu nanti..




sebelum ni selalu pikir pasal barang hantaran, sekarang kena pikir pasal barang² kat rumah plak.. hikhik.. saya seronok dengan kehidupan lepas kawen ni.. seronok pulak.. weeee~ :)



#notakecik : rindu pulak kat suami.. ♥

8 comments:

♥ Cik Cha said...

atotototo comelnyee... ayat last tu..
seronok dengan kehidupan lepas kahwin ni..

tak sabar tetiba.. hahahaha

Cik Tqah said...

hoho.. beshnye./..xpyh byr sewa

♥♥ Lady D ♥♥ said...

mne gambo umah??nk tgk....
nnt kenduri naik umh jgn lupa ajak..hahahha...

✿....rossa alina....✿ said...

cha : gatal ko kan..hahaha sabolah..ko lagi berapa lama je tu..haaa..mesti dah counting2 days la tu kan??kihkihkih.. :p

cik tiqah : kena bayar sewa jugak tapi xde mahal sangat.. :)

diana : gambar rumah kat tenet banyak..kakakakaka..

Nn said...

lps ni asyk pk nk hias rumah la plk. sukenye!

apple hijau said...

hujung minggu ni kitorg dtg beraya rumah kakak alin ye...hehehehe

✿....rossa alina....✿ said...

Nn : hehehe sekarang tengah busy carik barang.. :)

cik nab : nak raya tapi kene duduk atas lantai.. :p

bintanghati said...

bestnye masuk umah baru ...