terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Friday, January 18, 2013

kehidupan selepas kahwin

Assalamualaikum..



hai. salam Jumaat. hari ni takde busy pun. bosan. nak buat kerja pun takde mood sebab kat kepala otak ni fikir nak balik je. kerja dah siap buat semalam. kerja hari ni ade jugak tapi tak banyak tapi malas nak buat. bhahahahaha jahat tak?? terasa macam makan gaji buta pulak hari ni. :p





saya tak story lagi kehidupan saya lepas kawen, kan?? eh, perlu ke nak cerita ni?? tak perlu ek?? hahahaha.. okey, tak payah cerita. tata.

































tapi, nak cerita jugaklah. nak baca, baca. taknak, ye tak payah baceeeeeeeeeeee.. as usual. bukan semua nak tau cerita pasal kita. saya just story je. sebab nak cerita ape life sebelum kawen ngan selepas kawen.




okey, for me, totally my life was changes. sebelum kawen, lantaklah bilik nak sepah². bangun tidur selimut tak lipat. kat dalam almari suka hati nak sumbat² baju, kadang² baju tak lipat terus sumbat dalam almari. bhahaha.. pastu bangun pagi tu lepas subuh suke hati je nak tido balik ke tak, pastu tengahari baru bangun. sampai abah ngan mak gegar pintu baru bangun. hahahaha..




tapi lepas kawen ni semua berubah. SEMUA tu dah tak boleh nak buat. bilik kena kemas. bukan bilik je, satu rumah kena kemas. penat woooo.. rumah 1 tingkat, jenuh nak kena naik turun tangga. sebab tu gemok sebab cepat lapar. HAHAHAHA.. *tetibe. bangun tidur kena kemas bilik, selimut kena lipat. alahai. baju dalam almari kena kemas, kalau tak kemas nak cik abang tak dapat jumpa baju dia pulak. hihihi.. :p




bangun tidur, lepas solat subuh kena siapkan breakfast untuk cik abang. kadang² kalau dah bosan makan kat rumah, ktorang beli je, tak pun makan kat luar. hihihi.. dah bangun tak boleh nak tidur balik, kalau tidur, alamatnya bangun pukul berapa ntah sebab takde yang kejut. :p




dulu sebelum kawen, pergi mana² kena mintak permission ngan abah dulu. memang sejak dari sekolah, dah terbiasa bagitau abah. nak keluar ngan adik-beradik pun kena mintak permission kalau tak, nanti balik, siaplah!! kalau balik lambat, abah mesti call tanya kat mane, bila balik, balik pukul berapa, keluar ngan sape. tak sah kalau takde calling or sms dari abah. mesti ade punye melainkan abah takde credit. hihihi.. :p




dah kawen, kena mintak permission cik abang pulak. tapi kebanyakannya, saya selalu keluar dengan dia jugak. tak pernah lagi kot keluar dengan kawan-kawan lepas kawen ni. pernah jugak plan nak keluar dengan member, nak berjimba-jimba tapi tak jadi sebab ada hal lain pulak. huhu..




masa mula² kawen tu takde rasa sangat sebab masih duduk dengan family. pernah jugak saya menangis masa duduk kat rumah mak mertua sebab terlalu rindu kat family. bhahahaha.. nasib baik cik abang pujuk. kalau tak, saya layan perasaan sorang² je. :p sekarang ni dah duduk asing, dah takde rasa sangat. tapi kalau duduk sorang² tu ada jugak rasa rindu kat family.. hmmm.. [sila terima kenyataan yang anda dah kawen ye Rosalina..]




sebelum kawen, balik kerja terus serbu dapur tengok makanan ape yang ada sebab mak yang masak. dah kawen kene masak sendiri kalau lapar, pastu kena masakkan untuk suami sekali. tak boleh nak pentingkan diri sendiri. hew hew.




banyak sangat perbezaan sebelum kawen ngan lepas kawen. memang totally different. badan pun totally different. sebelum kawen badan kurus even tak kurus sangat. lepas kawen, ha amekau kembang terus. HAHAHAHAHA..


lepas kawen

 .

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
 
sebelum kawen

betapa berbezanya kami.. HAHAHAHA..




ok, tu je. tata.




#notakecik : esok nak mengecatlah :)

3 comments:

Ima Salsuzaima said...

kalau dah ada bay lagi lah berubah habis kehidupan..kihkihkih

♥ Puan Chacha said...

hahahaaa aku igtkan aku je mngalami semua ni.. ko pun samaaaaaa... aku lagi 1st kawen siap nanges okey, lagi2 kalau hari ahad.. byk gila keje nak buat..

dulu bujang boleh la nak tangguh2, dah kawen tak boleh.. makin byk2..
lagi plak aku study lagi, mmg tak la nak make sure everything perfect.. mcm almari, nasib baik aku asing2 almari dgn husband. Sebab tak muat.. hahahaaaaa..

so aku make sure almari dia sentiasa kemas n dia tau mana nak carik.. almari aku, takpayah bukak la.. aku pun penat nak tgk.. bhahahaaaa..

Memang byk kan perubahan.. Aku susah nak adapt dulu, lama2 dah okey. Igtkan bujang dulu sama je mcm kawen sbb mmg dah duduk sendiri. but its double!! hahahaaaaaa

✿....rossa alina....✿ said...

ima : yelah.. tp skrg ni masih berdua lagi.. blom ade rezeki utk bertiga, berempat, berlima.. uhuhuhu..

♥ Puan Chacha : panjangnye komen, mcm nak buat entry.. hahahahaha..