terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Monday, September 9, 2013

[DEKORASI] susun atur dalam laci

Assalamualaikum..




hai. macam dah lama tak update blog. hehe.. saya nak update pasal susun atur dalam laci. saya tengok laci kat rumah tu ya ampun takde selera nak tengok. HAHAHA.. bersepahhhhhhhh.. eh bukanlah bersepah ape pun cuma barang dah bercampur² so macam susah nak cari² barang. lagi² laci kat meja solek tu. saya ni dah la suka main campak² je brooch lepas guna. pastu cik abang jadi mangsa kena marah padahal saya yang salah letak. kikikiki.. :p





sebenarnya dah lama saya nak buat tapi baru semalam saya keluar shopping dengan cik abang. tu pun bukan shopping ape. cik abang je yang nak beli racun cik titi yang membiak kat dapur tu. pastu dah alang² keluar belilah partition untuk laci sekali.


partition ni saya beli kat Daiso je. melambak kat situ. malas nak cari kat kedai lain. HAHAHA.. nak untung ambik yang isi ada 2. jangan ambik yang isi dia 1 je. rugi.. rugi.. hihi..



gambar atas ni adalah gambar sebelum. bersepah sangat kan?? hahahaha.. segala harta mak nenek ada dalam tu. malas nak kemas punya pasal. main sumbat je ikut suka hati. nak carik jarum pun susah. :p agak² laci kat rumah korang mesti lagi kemas kan??






okey jom tengok camne nak letak dalam laci. :)


 1. ukur setakat mana nak potong. kalau boleh biar longgar sikit. kalau ngam² nanti sempit sangat n nanti dia jadi melengkung.




2. potong pada tempat yang dah ditanda tadi. saya tak tanda sebab saya dah teror. kakakaka.. sebenarnya malas. okey?? saya malasssssssss.. same je. kalau salah pun saya punya sendiri. hihihi..


3. tengok kan memang betul salah. sepatutnya kena ambik kira sekali ukuran kayu bawah tu.. tulah, malas lagi. takpe, yang tu potong je. takde masalah pun. heeeeee.. :p




4. masukkan. dah muattttttt.. kan senang.


5. ulang langkah 1-4  untuk bahagian yang lagi satu untuk buat macam gambar bawah ni.


okey dah siap dah. lepas ni bolehlah susun ikut kesukaan korang. kan nampak kemas sikit.. hihihi.. beza tak dengan gambar yang sebelum tadi?? :)



saya buat untuk meja komputer jugak. laci tu lagilah bersepah dengan barang² yang entah ape². 




jap, saya letak gambar sebelum dan selepas.




lepas letak partition baru nampak kemas. selain dari tu, dengan adanya partition ni akan membuatkan laci kita ada ruang. jadi, takdelah terjadinya barang bercampur².. :) kalau nak letak kat laci baju pun boleh. saya buat juga tapi takkanlah saya nak upload pulak kannnnnnnnnn.. sensored uolls. hikhik. okey selamat mencuba. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...