terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Sunday, September 15, 2013

kisah cintan cinton yang tak menjadi dan entry ini sangat panjang dan membosankan!!

Assalamualaikum..




bosan malam ni. nak tengok tv pun dah muak. update blog je lah gamaknye. hehehe.. dari dulu saya tertanya², kenapa kalau budak sekolah yang bercinton² tu dipanggil cinta monyet. adakah perangai menyerupai monyet?? oh myyyyy... eh korang pernah rasa cinta monyet tak?? mesti ada kan??




saya?? takde kot.. sapelah nak kat saya yang comot ni. dulu kan saya ni selekeh. takde sape nak pandang. dah lah selekeh, hitam pulak tu. mane tak hitam?? pergi sekolah naik basikal uolls.. haaa jangan tak tau.. masa tu rasa jeles jugak ngan kawan² yang datang sekolah mak bapak yang hantar. saya pulak kena naik basikal. kalau tayar pancit, kena jalan kaki. fuhhh.. sampai hitam jadinya. sobs. T_T




kalau dah takde sape nak pandang, takdelah nak jadi cinta monyet. kan?? tengok budak lain siap dapat surat dari budak lelaki konon² minat ngan dia, saya ni cuma ngadap buku je. pastu dengar cerita kawan. tu je. sedihnya cerita zaman kanak² saya ni. hahahaha saya minat orang?? huuuuuuuuiiiiiiiiiii ramaaaiiiii.. tak terkira. hari ni minat budak lain, esok lusa minat budak lain pulak. alah, minat biasa² je.. pastu ngan budak nakal sekolah pun saya nak minat jugak. gila tak?? :p




oh saya baru teringat. masa darjah 4 ke 5, not sure. masa tu kat sekolah kebangsaan. sementara tunggu cikgu nak datang kelas, saya borak² ngan budak meja belakang. siap tongkat² kerusi. nasib baik tak jatuh. kat atas meja saya memang ada buku. standby untuk next class kononnya. tunjuk rajin. padahal.... hehehehe.. pastu masa cikgu dah datang tu kan, saya tengok buku saya dah terbukak, then saya nampak ada tulisan "I LOVE YOU ROSALINA".




ya ampunnnn rasa macam nak pitam. pitam sebab tak suka okeyyy.. maghah ni maghah.. sape punye kerjalah yang rajin sangat tulis camtu. jenuhlah saya tanya budak lelaki yang duduk depan saya, tapi dia still taknak mengaku. jadinya, benda tu jadi tanda tanya sampai sekarang. sapelah hamba ALLAH yang ngengada conteng² buku orang tu. saya pun padam.. padam.. padamm.. cikgu nampak kang nanti kena marah. masa tu saya manalah ada perasaan nak bercinton² ni. nak lebiu lebiu ngan saya pulak dahhh.. memang tak layannnn.. hahahaha.. :p




dulu saya ni kan lasak. time orang sembahyang tarawih saya pergi lepak kat rumah kawan. pastu kantoi sebab orang dah habis sembahyang tarawih tapi saya tak balik² lagi. sampai kena panggil ngan abang saya suruh balik. hahahaha.. pastu abang saya ngan kawan² dia pegi mandi parit pun saya join jugak. tapi ada jugaklah member sekampung yang join sekali. bukan saya sorang je perempuan.. dah nama pun budak kampung, ape nak kisah?? :p




eh tadi saya nak cerita pasal cinta monyet, tetibe masuk cerita lain pulak. hihi.. tu baru cerita pasal cinta monyet kat sekolah rendah, belum lagi kat sekolah menengah. dulu saya masuk sekolah asrama, mane ada nak bercinta² monyet ni.. adik angkat, kakak angkat ade lah. hahahaha.. yang lain tu semua kawan je. kalau minat orang pun minat biasa² je.. takdelah sampai minat gila sampai meroyan.. kuikuikui.. fokus.. fokus.. :p




lepas SPM je saya baru start bercinta. tu pun masa kerja kilang. bosan duduk rumah, ye kerja. dapat sikit income. daripada buang masa menghabiskan beras, baik saya kerja. oh, pakwe saya masa tu nama dia Zaid. saya pun pelik camne saya boleh couple ngan Zaid tu. tak ingat dah. hahaha.. tapi orang kat kilang tu cakap muka saya sama ngan dia. maybe tang mata. dua² mata besar. sampaikan ada orang ingat tu abang saya. dia rajin belikan saya makanan kalau saya kerja shift malam. menggemokkan badan je. pastu saya sambung study kat UiTM pulak. masa dah masuk U saya putus ngan Zaid. saya lah yang gatal sangat mintak putus. tapi, saya pun rasa tak sedap hati bila couple ngan dia tu. dia macam ada makwe lain je. kikiki.. maybe memang betul kot. kalau takde mesti dia taknak putus, kan?? sekarang ni mane ntah si Zaid tu. dengar cerita dah kawen ngan orang Meru jugak. wallahua'lam. eh masa sebelum kawen saya ada terserempak ngan dia masa nak amek BR1M. saya dah tak cam dia. saya pelik kenapa ada orang lelaki senyum² kat saya. masa nak balik baru saya teringat yang dia tu Zaid. KAHKAHKAH..




lepas putus ngan Zaid tu saya takde couple ngan sape² pun. kawan lelaki memang ramai. tapi yang betul² pakwe memang takde. haaaaaaaa abang angkat ada. comel.. tapi dah lost contact dah. saya ni mulut jahat, maybe dia bengang ngan saya tu yang dia malas nak layan dah. kihkihkih.. :p pastu saya ada minat kat kawan abang angkat saya tu tapi dia pun macam nak taknak je layan. hahahaha.. ade je saya keluar ngan dia tapi just keluar time balik sama² je la. dia cakap, dia taknak lebih² sebab dia dah ada makwe. tapi tak kisah pun. minat sebab nak ada orang yang bagi semangat untuk belajar. tu je. :)




pastu kan suwe ape ntah tetibe saya boleh pulak couple ngan ex saya nama Eddy. yaksss.. nak taip nama dia pun saya jijik. cerita pasal dia tu saya malas nak cerita sebab menyakitkan hati. dah lah menipu. konon nak pinjam duit untuk deposit kereta. siap janji nak bagi saya jadi orang first yang naik. puiii.. penipu!! tau² kantoi ngan kawan² saya dia keluar ngan perempuan lain. terbakar hati saya masa tu tau noks. rasa macam nak bakar dia je. lelaki ni lah yang banyak menyusahkan saya. saya pulak ikut je cakap dia. dia nak pinjam duit saya bagi bagi dan bagi je. last² dia lesap. haih malaslah nak cerita pasal dia lagi. kang meletup pulak keyboard ni.




pastu saya couple ngan budak dari perlis. yang ni saya kompius sikit. sebab saya pun tak tau saya couple ke tak ngan dia. hahahaha sebab dia jauh. malaslah. pastu lost contact camtu je. saya senyap. sebab ada member dia bagi sms kat saya bagitau yang dia dah ada makwe. tapi bila saya keluar ngan kawan saya, lelaki, tau pulak dia nak carik balik. pelik. masa tu saya dah tawar hati dah, memang tak layan dah. padan muka.




pastu tak lama tu kan saya dapat sms dari perempuan, dia maki² saya kata saya perampas. perempuan mane pulaklah yang nak sms saya malam² kan. rupanya makwe kepada kawan saya yang lelaki tu. hahahaha.. gila. saya ngan kawan saya tu memang kawan je kot. takde nak feeling² bagai. dia yang ajak keluar. lagipun saya tengah stress masa tu. tu pun nak kata saya perampas. pelik betul.




pastu saya couple pulak ngan........ nama dia?? eh, taknaklah mention. nanti dia baca. hahahaha.. yang ni pun sama jugak. kerjanya ngikis duit saya. bila saya mintak balik sikit² kata takde duit. padahal gaji banyak. cehh!! entah² habiskan duit kat perempuan lain. masa saya nak putus ngan dia tu memang saya dah fikir panjang. daripada duit habis kat dia baik putus je. kuikuikui..




nape ntah kebanyakan lelaki yang saya kenal mesti suka mintak duit perempuan. pastu tak reti nak pulangkan. tak malu betul. dan kebanyakannya saya yang mintak putus. HAHAHAHA.. dah tak suka, buat ape nak teruskan?? ye dak??




semua yang saya ceritakan tu pengalaman hidup. setiap orang ada pengalaman hidup masing².. kan?? ape yang penting sekarang saya pun dah kawen. dah ada suami yang pandai masak, pandai kemas rumah, pandai serba serbi. untunglahhhhhhhhhhhhh.. Alhamdulillah.. dapat suami yang bukan berperangai sama macam manusia² yang saya cerita kat atas tu.. harap berterusan sampai bila².. :)




lain kali nak cerita pasal cik abang pulak. yang ni macam rumit sikit. tapi, next timelah. sebab entry ni dah panjang. hahahahaha.. tata.


No comments: