terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Wednesday, December 13, 2017

[HOME SWEET HOME] MY NEW CHECKLIST

Assalamualaikum..





hai gaisss.. morningggg.. happy Wednesday.. hari ni aku rajin sikit nak update blog sebab tengah takde kerja. ampun bos. curik tulang jap. hew hew.. takpe, nanti ganti buat kerja lebih sikit seikhlas hati. ecewahh.. :p tapi memang selalu aku buat kerja lebih pun. kadang² buat kerja time rehat. kadang² lepas habis kerja. pastu tak payahlah claim OT. barulah berkat gaji yang dapat tu. Insyaallah.. berkat atau tak, semua tu kerja Allah. kita doa² je semoga Allah bagi keberkatan kat usaha kite k. positifnye mak hari ni. hihi..





hari ni aku dapat semangat baru sikit. emm.. bolehlah.. daripada takde kann.. sikit pun takpe. dapat nasihat yang baik² dari orang yang baik². so, baik dekatkan diri dengan orang yang baik² dan positif. okey?? kalau rasa orang tu ade negative vibes, cubalah jauhkan diri dari orang tersebut. :) tak payah pening² nak ingat dan fikir orang tu. nanti hati sendiri yang sakit. aku cuba jugak ni nak bersihkan hati dari bersangka buruk kat orang. tu yang aku kadang² husnuzon je. Insyaallah.. :)





intro je sampai dua perenggan. haha.. sebenarnya nak cerita pasal checklist rumah. almaklumlah, sekarang kan dah pindah rumah.. so semangat nak mendeko rumah tu berkobar² even tu cuma rumah sewa je. orang kata, rumah tu syurga kita. so, kalau nak syurga kita cantik, kita kenalah hias cantik². yang nak duduk pun kita jugak. kan?? kalau tetamu datang pun selesa. tak kisahlah rumah tu rumah sewa atau rumah sendiri. kalau rumah sendiri, kira bonuslah tu sebab memang kita akan duduk situ lama. kalau rumah sewa ni, selagi ade peluang duduk rumah tu, kita hias bagi cantik sampai puas. kot lah tuan rumah tengok rumah kita kemas dan cantik je, so nanti dia bagi duduk lama sikit. haha.. :p





macam biasa checklist untuk barang² rumah, IKEA. tu je yang best. haha.. entah. memang suka barang² IKEA. tapi ade jugak beli kat kedai perabot lain. bukanlah semua beli kat IKEA tu.. kena tengok budget jugak. hehehh.. macam aku, untuk sofa ngan set bilik tidur aku beli kat kedai perabot. sofa tu boleh dapat 3+2+1 seater kalau nak banding dengan sofa IKEA, dan set bilik tidur tu lagi murah kot kalau sekali ngan tilam. kautim lah ngan tokey kedai. mintak kurang. hihi..




barang² kat checklist tu, just checklist je.. belinye belum tentu lagi. haha.. nampak tak kebanyakannya warna putih. aku memang suka putih.. cantiklah. nanti rumah nampak luas dan bersih. lagi satu, kalau berhabuk, tak nampak sangat. ya, betul. kalau warna hitam, lagi nampak habuk. tu orang kat kedai perabot yang bagitahu. kalau dia tipu, maknanya aku pun tipu lah. eh, bukan, aku pun tertipu sekali. kuikuii.. tapi berdasarkan pengalaman, memang betul pun. perabot putih memang tak nampak berhabuk sangat. tapi korang janganlah jadi malas nak bersihkan rumah plak ehh.. aku pijak² kaki tu kang. jangan nak malas²..





tetibe rasa tak sabarnye nak shoppinggggg.. hehehhh.. tapi benda pertama kena buat, cat rumah. sepatutnyalah kannn. masalahnya, dah masuk barang baru ingat nak mengecat camne ni. hahahahaha.. takpelah. cat je lah mana yang mampu je. tapi tu pun kalau rajin. kuikuii.. tapi aku suka cat² rumah. best. :p bila dah siap mengecat tu rasa dia cuma Allah je yang tahu. satu kepuasan yang tak boleh nak digambarkan camne. hahaa.. poyonye. macamlah rajin nak mengecat. kikiki..





kat kepala otak ni dah terbayang dah camne keadaan rumah lepas dah ade semua barang tu. waahh gittchewww.. berangaaaannnnn je kerjanye aku ni. beli pun tak tahu bila dah berangan dulu. haha.. takpelah, korang doakanlah aku cepat kumpul duit. kalau korang doakan aku, nanti aku doakan korang balik. tak salah doakan yang baik² kan.. Insyaallah.. :)





okeylah. aku nak sambung cuci mata kat website IKEA. kot lah ade barang baru yang lagi cantik kan?? ke sama je?? kuikuii.. jomlah shopping kat IKEA. kite deko rumah sama². jumpa lagi, bye.. :)




XOXO



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...