terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Saturday, July 3, 2010

kak,ada cili..


kau orang pernah kena tegur camni tak?
kalau kena tegur,mesti malu kan?
lagi2 mase tuh kat depan orang ramai..
weeii..
tegur mende ni weh?
hahaha..

okeh2..
kau orang tak baca ke tajuk entry aku tu?
adehh..
aku lepuk sorang2 kang..

aku nak cerita pengalaman aku mase keje kat kfc..
mase tu aku amek part time je..
dalam 4 bulan lepas kalau aku tak silap la..
mase tu memang aku lapar giler..
bile masuk je rehat time,
aku cepat2 cabut dari kaunter..
mase tu aku jadi cashier..

punye la gelojoh aku makan..
tak pandang kiri kanan..
hahahahaha..
dasat tak?
perempuan jenis ape la aku nih..
hahahaha..
kalau ade pakwe ensem tengok aku makan,
kompom kene rijek..
tapi ape aku kesah?
aku cuma ingat perut aku je..
malas nak amek tau pasal lain..

lepas habis makan,
borak2 sat ngan budak2 yang rehat same time ngan aku..
selalu aku pegi solat..
tapi time tu ngah cuti2 malaysia..
hahahahaha..

rehat time dah habis..
aku terkocoh2 nak masuk keje balik..
almaklumlah..
cashier kene punctual..
kalau tak,nanti ade je nenek yang bising2..
hoho..
farid,aku rasa ko tau sape nenek tu..
eh??pesal plak masuk nama farid nih?
lantak la..
 
aku basuh2 tangan,
tacap2 cket..
(cashier kene mekap tebal kalo bleh mcm pelakon opera cina)
 
( tapi takde la tebal sampai 10 inci camni..)

okey..ready..
aku start la wat keje aku..
mase tu dah amek berapa customer tah..
aku pun tak ingat..
mase tu tak ramai sangat customer sebab hari sabtu..
ada pasar kat luar..
so orang tak pandang KFC sangat kut..
hohoho..

bile tak busy,aku saje2 je la kacau budak2 yang keje kat belakang..
kebetulan manager tengah takde..
maybe pegi toilet..
memang gelak besar la time tu..
terkekek2 aku gelak..
dia orang tu memang giler..
suka buat lawak
tengah gelak2 tuh tibe2 sorang budak yang keje situ tegur..
 
budak : "kak,ade cili.." 
 
aku dah pelik..
pertanyaan ke..
pemberitahuan tu??
cili??
 yang macamni ke?

 
aku : "cili??kat mane??"
 
budak : "tuu..kat gigi.."
 
aku terdiam..
daripada gelak besar terus aku senyap..
aku cepat2 amek cermin mekap aku..
maaakkk!!!
oh my god...
malunye aku!!!
camne la boleh ada cili kat celah gigi nih..
malunye..malunye..
aku terus amek tisu..
buang ape2 yang patut yang telah mencacatkan wajah aku 
yang ala2 sariyanti ni..
(sempat lagi perasan)
seb bek la cili tu tak besar dabak.
kalau tak lagi la malu besar kot..
mane taknye?
berapa orang customer aku amek mase tu..
haaaisyhh..
malu..malu..malu..

seb bek tak de sape yang dengar budak tu cakap..
cuma firdaus je la yang dengar..
camne tah dia boleh dengar??
telinga gajah agaknye..
sampai sekarang si firdaus tu asyik kacau2 aku 
pasal cili tu..
ciss!!

aku memang tak boleh nak kaber malu weh..
customers dah nampak aku punye cili..
uwaaa...
jatuh standard aku..
camne la aku boleh lupa nak cek2 gigi??
aku rasa aku dah kumur2 dah..
adeehh..
seb bek budak kfc yang tegur..
kalau customers yang tegur??
tak ke lagi bertambah2 malu namanya??

haiyaa..
start dari situ,
kalau lepas makan aku mesti cek gigi..
kalau tak nanti kena bahan ngan abang cayang..
hoho..

itu lah..
pengalaman mengajar kita lebih berhati2..
pasni kau orang kena la cek gigi pas makan ye?
kalau tak,nanti jadi macam aku..
hahahahaha..


perasan kejap : gigi aku cantik kan??bukan aku cakap..orang yang cakap..hahaha..

14 comments:

MOFASAD said...

aku bagitahu lim

alin said...

sejak ble jd kaki repot?hahahaha..aku tau..tu kakak ko kan.. ;p

MOFASAD said...

baru tahu ke? jaga lah kau!

alin said...

ugut nampak...

Unknown said...

Muahahahahahaha lawak weh ! Tapi budak tu patut diam dah arr , kasi lama sikit cili tu ada

http://touyakaruma.com/blog/

Aly said...

errr
aku kena tegur dgn kawan2 jek

alin said...

touyakaruma : hahahaha.kau sengaja nk bg aku malu kan??hoho~

aly : kne tegur ngn kwn xpe..jgn ngn org yg xkenal..hahahahah..

Linglung said...

kalau gua..gua puji lu punya senyum..

" cantik lu senyum hari ni"..

biar malam sikit lepas keje baru lu tahu apa yg cantik..huhu

encik big said...

sape makan cili kat gigi dia ade cili.. ahaha.. sempoi.. ko mmg byk pengalaman.. gud gud.. memori yg bagus.. tak yah upgrade processor.. :p

alin said...

hahahaha..nk upgrade mende weh..tu pon tbe2 teringat..hahaha.. ;p

yanamib said...

hehe keje berjmpe org ni mmg sume mende kena check =)

PuanPepel said...

hahaha... kne lebey berhati2 pasnih..

* f i f y said...

hahhaha...
well...
experience tuh dear...
next time makesure nengok mirror dulu ea..
ngee
neway u cute!

alin said...

yana mib : nape tah time tu xcheck..kelam kabut kot time tu..hahahaha..

miera : pasni mmg kene hati2 la..hahahaha..

fify : tu la..keje jmpe2 org mmg kene selalu tgk cermin..kalo bleh nk sampai cermin tu pecah.hahahahaha..cute??tenkiu..awk pun cute gak.. :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...