terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, November 26, 2013

tempat simpan tudung #DIY

Assalamualaikum..




hai hai haiiii.. rindu kat iolls tak?? mesti rindu rinduan kan?? lame gilos iolls tak hapdet belog tau. catat rekod jugak kot bulan paling sikit hapdet belog. aum aumm.. petang ni rajin sikit nak update entry.. daripada tercongok tak buat pape, meh update entry satu. hikhik..





entry sebelum ni belanja satu gambar je. haaa entry ni nak belanja banyak banyak gambar. eh macam banyak sangat kan padahal berape kerat je. :p saya nak share tempat simpan tudung. sebelum ni saya memang lipat kat almari tapi macam susah je nak amek bila nak pakai [sorry takde gambar]. alah lebih kurang camni..

shawl
 
pastu saya gantung tudung ikat hujung kat hanger macam kat bawah ni.

serabutttt

saya simpan inner pulak kat dalam bekas ni. beli kat DAISO.


inne


pastu kan bila tengok lama² rasa macam "pening arrr!!" serabut mata iolls.. kalau korang tengok pun rasa macam nak crop je gambar ni kan?? boleh ke?? boleh ke?? :p then saya pun google² sampailah dapat cara nak simpan tudung dengan kemas.. ape lagi, so saya pun mulakan proses men 'DIY' kotak tempat simpan tudung.. nak beli macam rugi je. jadi, ape kate kite DIY je.. jimat pun jimattttt.. hehehe..



saya buat sendiri kotak tu.. percaya tak?? percaya tak?? bila dah siap baru ingat nak snap gambar. lalalala.. korang carik je lah cara nak buat kotak ye.. alah korangkan pandai buat kotak.. heee.. :p


saya letak salotap kat setiap tempat nak balut kotak tu sebab taknak bagi nampak gelembung. lupa nak beli double tape. pakai ni pun bolehlahhhhhhhh.. (--")





mula² balut bahagian ni dulu..








.











.











.















.













ehhh tetibe dah siap.. HAHAHAHAHAHAHAHA.. lupelah nak snap gambar. jangan marah ye.. kalau korang nak tengok cara² nak buat camtu, try tengok kat SINI. saya punya cara bungkusan lain.. better korang ikut macam yang entry tu. saya punya tak cantikkk.. hew hew..





pastu saya try letak kotak ni kat satu bahagian dalam almari baju. memang ngam² je sebab saya dah ukur. pastu kan, bila tengok lama² rasa macam pelik..  sebab bahagian atas nampak kosong.





pastu saya transformkan jadi camni pulak. saya letak kat bahagian baju gantung².. kebetulan memang dah ada box gantung tu so saya letak buat simpan shawl ngan tudung awning. saya memang tak suka pakai tudung awning. dulu ngengada nak beli sebab tengok orang pakai macam cantekkkkkkkk je. bila saya pakai nampak macam orang tua. wakakaka.. so saya simpan je lah kat situ. habis cite. :p




okey tu je cerita untuk petang ni. saya nak balik dahhhh.. tetibe dah takde idea nak taip ape. hahahaha.. okebai.


3 comments:

Han Hanni said...

comel dan kreatip..
yang penting jimat kos

Unknown said...

Ala.. nk tgk lagi.. kreatif

alin said...

Hehehe next time buat lain pulak sebab bekas ni da hancur pun. Guna kotak kan, so jangka hayat pun tak lama. Kuikui..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...