terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, May 24, 2016

RADIO KARAT

Assalamualaikum..





hai, pekabo semua. sihat ke?? harap sihat² je lah yeee.. lagipun kan sekarang tengah musim demam. jangan lupa makan ubat tau. jaga diri k. kite kat sini pun batuk² je. ohokk ohokkk!! haaa nampak tuuu.. batuk pun boleh sampai kena taip. nampak lah kite tak tipu kannn.. kuikui.. pon bolehhhhhhhhhhh.. :p





actually ni nak cite pasal radio karat. rupanya kat sini lagi teruk wei. orang suka sebar² cerita yang belum tentu betul kesahihannya.. tak kisah lah lelaki ke, perempuan ke, sama je. haaa ni cerita pasal diri kite lahhhh.. kalau diri kite sendiri tak terkena, takde lah kite nak cerita kat sini. bila dah terkena ni, pehhh.. sakitnya tu di sini. sakit hati, sakit otak, sakit segala²nya.. stress sangat. pastu dapat tau dari orang yang kite percaya, haaaaaa lagilahhhh stress. malu weiii.. mana nak letak muka ni..





betul lah orang kata, mulut tempayan boleh tutup. tapi mulut orang ni tak boleh nak tutup. maybe sampai bila² kot orang akan bercerita pasal kite. haihhhh.. lepas tu kena perli² pulak. ya ALLAH.. sakitnya hati.. cuma ALLAH je yang tau ape yang kite rasa ni. kenapa ekkk orang suka sangat dengar cerita dari mulut orang lain. kenapa tak nak tanya diri kite sendiri pasal cerita yang dorang dengar tu. kalau rasa² tau cerita pasal apa tu, mesti korang tau especially yang kat SINI haaaa.. bila dah dengar cerita, pergi sebar kat orang lain pulak. kau tau ke cerita tu betul ke tak?? kau tak takut ke tu boleh jadi FITNAH?? kau tak takut dosa ke?? benda tak ada, di ada² kan. benda tak betul, pergi sebar². teruknyalah manusia jenis camni. TERUKKKKKKKKK!!! baik jangan hidup kat muka bumi ni kalau asyik menyusahkan orang lain je.





huhhhhh.. *hela nafas sambil menggigil jari jemari.





kalau tak tau cerita, baik jangan tau. kalau ada terdengar cerita jugak, terpulanglah nak dengar ke tak. dengar boleh, percaya jangan. kalaulah benda ni jadi kat orang yang sebarkan cerita tu, ape perasaan korang ehhh?? seronok ke dengan ape yang kau buat ni?? ape yang kau dapat?? kepuasan?? kite tak tau apa motif kau sampai nak reka² cerita. kite harap sangat kau berubahlah. jangan nanti terkena kat keturunan kau, baru kau nak mengamok tak tentu pasal.





sekarang ni kite tak tau setakat mana orang yang tau cerita ni. kite anggap macam semua orang dah tau. tapi camna kite nak settlekan masalah ni?? apa daya kite nak buat orang tutup mulut?? apa daya kite nak hentikan orang dari sebarkan cerita yang tak betul tu?? sudahnya, kite senyap je lah ye.. tu je lah jalan penyelesaian. terpulanglah orang nak kata apa pun. kite pun dah penat dengar. PENAT SANGAT. rasa macam nak bunuh diri pun ada. nasib baik kite masih ada iman. takpelah. anggap je lah tu ujian untuk kite sebab ALLAH sayang kite. :'(





buat orang yang suka sebarkan cerita tu, harap sangat korang hentikanlah perbuatan tu. takde guna pun kalau korang terus sebarkan benda yang tak betul. korang takkan dapat ape² faedah pun melainkan DOSA. please please please. stop it!! jangan terus aniaya kite. kite ni pun manusia jugak. kite ni cuma insan lemah. sangat sangat lemah. kite dah tak daya dah nak hadap semua ni. kat luar orang nampak kite kuat, tapi hakikatnya kite ni SANGAT LEMAH. :'(





kadang² bila kite rapat ngan seseorang pun orang buat cerita. salah ke kalau kite rapat ngan seseorang?? bukan kite buat benda tak elok pun. habis tu nak kite menyombong je ke?? okey, fine. lepas ni kalau kite senyap, kite diam, jangan label kite ni sombong pulak. cuma dengan orang tertentu je lah kite akan tegur. maaf. dan kite takkan rapat ngan sesiapa lagi kecuali kawan² kat opis. lagi satu, kite takkan percaya sesiapa lagi dah. kadang² orang yang cuba rapat ngan kite pun bukan boleh percaya. korek rahsia kite, pastu pergi sebar cerita siap tokok tambah lagi. pape ntah. haihhhh..   





harap lepas ni takde yang pandang serong lagi. takde yang perli². biarkanlah kite hidup bahagia. kite taknak sedih². biarkan kite jadi happy macam dulu balik. biarkan kite lupakan sejarah yang pahit ni. biarkan kite jadi Rosalina yang baru. huhh~ (--") tak sanggup dah ni. tak larat.. :( 





okeylah. tu je lah nak cerita. dah penat dah nak fikir. masalah menimbun². harap orang yang sebarkan cerita tu baca blog ni. em, tu pun kalau pandai baca. dah tu je. babai.





Ohh!! lagi satu. kite tak tau sape yang mulakan cerita ni. tapi kite takkan maafkan orang yang mulakan cerita ni selagi dia taknak mengaku sendiri kat kite. pandai2lah nak carik kite camne nanti. untuk yang jadi tukang dengar tu, kite maafkan je. maybe kau pun tak perasan kebodohan sendiri dengan menjadi pendengar setia. yang tukang sebar tu pun dua kali bodoh. opppssss!! terkasar bahasa plaksss!! kalau rasa2 taknak terus jadi bodoh, janganlah percaya cerita tu. got it??!! kbai. 



  

[banyak sangat lalat kat sini. stress!!]


1 comment:

Norain Omar said...

Salam,

My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

Thanks :)