terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Monday, October 23, 2017

masalah jiwa :p

Assalamualaikum..




hai. rasa macam dah lama tak update blog. rindu kite ke tew?? hahaaa.. perasan. actually, takde nak update ape pun. cuma aritu je lah ade orang terlebih meroyan. aku tak tahu lah camne dia boleh tengok post aku tu. memang ade certain post kat fb aku tu akan jadi public sebab kat setting untuk post akan keluar public. sekarang je aku dah set to friend only. tu korang faham kan?? yang menjadi persoalan, camne pompuan tu boleh baca butir² yang aku post tu sedangkan aku dah block fb pompuan tu. haaa.. pelik kan??




sebenarnya dia ada fb baru. actually, mula² aku tak tahu pun dia ade fb baru. pastu aritu ade orang bagitau aku, tu yang aku tau. haaa terus aku block acc fb dia. nape block?? sebab tak nak dia menyebok hal aku. cukuplah yang sorang tu je aku stalk. tu pun sebab hutang. kalau orang tu buat post public, means memang dia tujukan kat aku letteww.. kalau bukan, nak tujukan kat sape lagi kan?? kat komen² post dia pun kemaen ramai yang back up dia. hm, tak kisah lah yang si polan tu ke yang pompuan tu ke, same je lah perangai dua orang tu. memang baguslah tu. cepat sikit kawen. masing² boleh kutuk sesama sendiri. bergabung meletoppp!! boleh jadi sweet couple. ouch!!




ada satu hari tu aku update, pasal ade orang cakap muka aku sama macam muka dia. hakikatnya, takde pun. memang lain sangat. aku lagi comel kot?? hahaa.. :p pastu ade orang cakap kat aku yang pompuan tu macam tiru je cara aku selfie. alahhh.. yang letak tangan bawah pipi tuuu. kan aku suka amek gambar letak tangan kat pipi.. actually, aku tak kisah pun orang nak buat camne. gambar selfie kau, lantak kau. nak post gambar korek idong ke tu kau punya pasal. kisahhh plakkkkkkkkkkkkkk akuuuu.. tapi kalau sampai orang lain kata pompuan tu MACAM TIRU ape yang aku buat, aku tak suka. ibaratnya macam kau nak samakan diri kau ngan aku. apehaaalll?? kau jadi je lah diri sendiri. tak payah nak tiru² orang lain. pastu nak kate aku yang mulut longkang?? mulut longkang?? ape tu?? [yawn]


ni aku punya status kat fb.






actually, yang cakap muka sama tu pun orang lain. tak tahu lah dia faham ke tak maksud ORANG LAIN tu camne tapi yang pasti bukan aku yang cakap. kawan si polan sendiri yang cakap. ni ada bukti.



ni kawan si polan yang komen kat gambar yang dia post. kalau tak caya, pergi lah stalk. si polan buat post public tu.
tadi aku ada bagitau yang pompuan tu cakap mulut aku macam longkang kan?? ni aku share ape yang pompuan tu cakap n kutuk pasal aku. so, korang nilailah sendiri ye siapa sebenarnya yang mulut longkang tu. mana aku dapat ni?? haaaaa.. ade lah. mana boleh bagitahu. heheheeee.. [gelak jahat]


 
elok² jadi manusia kok nak jadi sundel bolong. haha!!




 

aku macam agak yang dia tengah stalk aku guna akaun orang lain. tapi cakap aku yang buat camtu. dah terbukti pun. post dia tu memang mengkantoikan diri sendiri. #matakeatas . yelah, kata tak stalk aku, tapi camne boleh tahu butir² yang aku post?? kan aku dah block pompuan tu?? curious sangat. ha, ni aku saje nak tanye, aku ade mention sape² ke kat status yang aku post tuuu?? macam takde jeee.. kann?? konpius kan?? kate kat aku, rupa² nya diri sendiri pun sama. suka stalk orang. tapi taknak ngaku. 1 jari tunjuk ke orang lain, 4 jari tunjuk diri sendiri. tak malu. aku memang ngaku aku suka stalk orang. ape nak kisah. ramai je yang suka stalk² orang.. yang tak ramai tu, sejenis yang taknak ngaku. lagi disalahkn orang lain adelah. kann??




dia cakap dia baik. kalau baik, dia tak kutuk kening orang lain. pe mende ntah cakap kening aku macam sin chan. at least aku masih ade kening. aku pakai eybrow pun still bentuk kening gak. bukan bentuk ulat bulu. n aku takde nak cukur² sampai nampak macam muka hantu. :p . pandai cakap pasal kuasa Allah tapi kutuk² kening orang lain. pe cite?? lol!!




aku pun tak tahu tang mana yang melongkangkan mulut aku ni. takde pun nak kutuk² mulut orang ke, kening orang ke, or whateverlah.. yang si polan tu ye lah. yes, i know him more than 8 years n i know what kind people of him. kalau bab mengutuk orang memang no 1. nampak macam pendiam tapi sebenarnya dia tu lah manusia yang paling suka kutuk orang lain. Nauzubillah. mintak di jauhkan lah orang camni dari family aku. serabut kepala otak. 




hm. pompuan tu kate dia chill² je. kalau chill, dia tak meroyan camtu. dia akan rileks² je baca status orang sambil makan popcorn. kan?? tapi, aku tau. mesti ade yang jadi batu api. yang jadi tukang menambah²kan cerita. tak kisah lah sesiape pun. kalau memang jenis kaki kutuk, memang suka jadi batu api. kan?? ajak member itu member ini, dah boleh buat kelab. ingatkan nak buat tak tahu je sebab macam seronok pulak bila kena kutuk. tapi, aku nak lah jugak reply ape yang orang tu cakap. hehee..




terpulanglah nak kata ape. even bukan dalam fb or ig, maybe dalam whatsapp, or maybe face to face. people will always talking about each others. tapi kite takde pun nak ngadu kat sape². orang nak cakap, teruskan je lah. even kadang² kata² dari mulut orang tu menyakitkan hati, sabar je lah. mulut orang kan?? tapi kadang² sabar tu pun ade limit jugak. huhu.. aku senang je. update kat blog. semua benda boleh cerita. clear. jelas. terang. nyata. :p




takpe. aku maafkan je sape² yang cakap pasal aku tu. bukan sebab nak tunjuk baik. tapi sebab dah malas nak pk. cuma 1 je lah. kepada si polan, hutang tu tetap kena bayar. kalau nak rasa rezeki tu berkat, bayarlah hutang. selagi kau tak bayar, selagi tu lah hidup kau tak tenang. jawablah kat akhirat nanti ye??




okey tu je. bye.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...