terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Thursday, April 24, 2014

mata cantik boleh buat iklan cermin mata

Assalamualaikum..




hai. baru nak update blog. sorry. hihi.. nak cerita ni.. sebelum tu, jangan ingat saya ni perasan ke menggedik ke ape ke kan. ni saya cerita berdasarkan ape yang orang kata. okey?





okey.





selalu kalau datang opis pagi², lepas masuk opis, saya keluar kejap beli makanan kat cik Os. orang INTAN je tau cik Os tu jual makanan kat mane. alah, anggap je lah dia bukak gerai makanan untuk jual nasik lemak bihun kuih muih ngan teh. saya suka beli kat situ sebab murah. pastu sedap. berbaloilah beli kat dia. eh, ni bukan nak cerita pasal beli breakfast. ni nak cerita pasal emmmmmm.. uols baca je lah conversation kat bawah ni ye. conversation antara pegawai gred 54 (lelaki), dengan sorang pakcik rambut merah (err, orang INTAN yang baca blog ni (kalau baca) mesti tau sape).. :p





dua minggu lepas :

saya baru lepas beli nasik lemak then nak bayar. saya tanya kat orang yang tolong jagakan gerai tu ada lagi tak yang datang. biasanya akan ada trip kedua datang sebab saya nak beli donat. saya tanya tanya tanya dia tak jawab soalan saya sebab dia tengah busy borak dengan orang lain. saya jerit la "cik Othman, nanti ade lagi tak yang datang??" tetibe ade pulak pegawai gred 54 tu dengar then cakap "nape panggil cik, panggillah abang baru dengar" sambil pandang² saya dua tiga empat lima kali. oh myyyyyyy.. terdiam kejap. dah lah tak pernah tegur dia sebab segan. kan dia gred atas. saya ni kuli je. saya senyum je. lepas bayar terus balik opis. (--")





minggu lepas :

saya tengah masukkan nasik lemak n donat dalam plastik. tetibe pakcik rambut merah datang. then saya terpandang dia sebab dia sibuk tengok saya je. masa tu pegawai gred 54 tu pun ada jugak tengah ambik bihun.

saya     : nape tengokkkkk.

(pegawai gred 54 pandang saya. maybe dia ingat saya cakap dengan dia..)

PRM    : eeeee sukalah tengok mata dia..

(saya senyum je. malas nak layan.)

PRM     : macam mata ular..

PG54     : ehhhh mana ada macam ular.. cantik.. boleh buat iklan..

saya cuma mampu gelak je. :p






semalam : 

macam biasa saya beli brakfast. saya ambik nasik lemak ngan donat. masa tu pegawai tu je yang ada. pakcik rambut merah takde. masa tengah ambik donat, pegawai tu cakap,

PG54      : ada tak carik iklan mata? iklan cermin mata ke..?

saya        : ???????????????? takde.. hihi..

PG54       : rabun kan? pakai cermin mata kan? [saya angguk] haa boleh masuk iklan cermin mata.. mata dah cantik dah..

saya  TERDIAM. senyum je yang mampu. dalam hati, [iklan???? hahahahahaha.. sape pulak nak amek aku masuk iklan?? ]


cepat² bayar then terus balik opis.






macam²lah dorang ni. mata ular lah. iklan lah. esok lusa mata ape pulak? mata biawak? mata dinasour? mata kerbau? bukan tak suka orang puji cantik, tapi, seriously saya segan. dalam hati mesti kata (cantik ke?? aku tengok biaseeeeee jeeeeeeee. tang mana pulak cantiknye?? ) betul wei. saya segan. janganlah puji banyak². tapi, ni anugerah Allah kan, semua ciptaan Allah cantik. uols pun cantik.. :)





dah. tak boleh cerita lebih². nanti kang ade jugak yang termuntah kat sini. meluat. kan?? haha..





tata.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...