terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Wednesday, May 4, 2011

penunggu jamban!! T_T

azan subuh dah berkumandang..mata aku masih melekat2 lagi taknak bukak..banyak sangat taik mata barangkali..hishhh!!

sesudah tonyoh2 mata buang ape2 yang patut kat mata yang besar ni,aku terus bangkit..subuh2 ni kalau dah bangun,kene bangun terus..tak boleh tidur balik..sebab kalau tidur balik,kompem sampai ke siang gamaknye..

ohh lupe,memang waktu bekerja..so,memang kena bangun terus..tak boleh malas2..

aku melangkah malas menuju ke bilik air..dengan mata yang kejap2 kecik kejap2 besar,syaitan banyak yang bertenggek barangkali..aku gagahkan kaki menuju ke bilik air untuk membuang ape2 yang patut..

alamakkkk...kat bilik air ada orang..ohhh!!mak tengah mandi..aahhh!!aku tak tahan..buang je la dalam jamban..memang selalu buang kat jamban pun..yang aku gedik2 nak masuk bilik mandi tu pe jadah??

tiba2 aku terhidu sesuatu yang sangat...errr...sangat busuuukkkk..wekkk...bau apakah ituuuu??sampai aku rasa nak termuntah laju2..eh,dalam jamban memang la busuk!tapi ni bukan bau taik la..lagipun aku orang first yang masuk jamban..okey,abaikan..jangan pikir bukan2..baik teruskan hajat aku..

ehh..ehhh..kau orang bayangkan aku bukak seluar ek??kahkahkah..okey,jangan gelak!ni cerita seram..

aku ni suka jirus air je sepanjang aku kat jamban..biar orang tak dengar aku tengah berak..sampai kena marah ngan abah, "membazir air je!!" ehh!!kau orang pun buat camtu kan??

tiba2 aku terdengar bunyi sesuatu..bunyi apakah itu??lain macam je bunyiknyeeee..bunyi tu makin kuat!!haishhh..aku dah makin cuak!!memang dalam hati aku dah sumpah seranah..ehh..jap..jap..bunyi tu datangnye dari..err..dari..dari.......LUBANG JAMBANNNN!!!!!!makkkkkk!!!ade kepala!!!

okey,aku tipu..ade tikus dalam lubang jamban...eeee...aku terus cepat2 bangun,tak jadi buang hajat..geli aku..bayangkan tikus yang cuba nak keluar dari takungan air..haaa..gitulah ghopenyeeeee...berkocak2 air tu...

lepas tu aku terus keluar dari jamban,taknak tengok dalam tu..lantak kau lah tikus..sape suruh nak main berenang-berenang dalam tu..pastu aku pegi iron baju,then pegi mandi..ehhh??sape dalam jamban??ohhh!!abah!!aikk??elok plak abah masuk..

lepas solat,aku tanya abah.."abah,bukan ke dalam jamban ade tikus??" dengan selamba abah aku menjawab, "abah dah jirus dengan air..ye la,abah nak berak,kacau je.." hohhh!!abah dah lemaskan dia..mesti tikus tu dah kembung timbul2 dalam tempat najis tu..kesian..tak dapek den nak nolong..

pengajaran : lubang jamban boleh dijadikan perangkap tikus..sekian!

-end-

*notakecik : kenapa mata aku masih belum mengantuk?? ~_~"


19 comments:

nurkaloi said...

hahahah takutnyerrr
selamat tikus eeiii
kaloi takuwt lau katak jerk
ishhh
nauzubillah

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tu baru tikus...

kalo keluar kepala ular lagi la takut huhu...

GKSB ska membayangkan yg bukan2 kalo kt bilik termenung tu hehe

FzaIbrahim said...

pehhh!
buat saspen jek.
aku igt btol2 ada kepala tadi. HAHAHA

abah mu itu sungguh rock.
tikus tu smpai lemas.

ok, balik ni nk btau abah ttg perangkap baru ni. aha :p

Putri Malu @ ima salsuzaima said...

eeeeeee..tak dapat nak bayangkan ada tikus dalam lubang jamban..hehe drli dowh..

Ini Kisah Tia said...

hahaa . sempoi lah entri ni . mak aihhh , tikus tu kesiannn ..

✿....rossa alina....✿ said...

nurkaloi : eee..kalo katak cmne ek??mesti dier terus lompat terus kat awakkkk!!!hahahahaha.. ;p

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr : haa..kite same mmg ske membayangkan bukan2 kat jamban..eee seram gak klu ular kan..terus kne patuk kat situ jugak kang..eee..mntak2 xde ular..

FzaIbrahim : hahahaha abah da tau dah tu perangkap baru utk tikus..eee..kalo btol2 kepala terus pengsan kat situ..huhuhu...

Putri Malu @ ima salsuzaima : bayangkan la sepat..hahaha..tikus gerakkan tangan depan laju2 sbb nak naik atas..huhuhu..seram ok..eee...

Ini Kisah Tia : hahaha jgn kesian kat tikus la..sbb menatang tu perosak..huhuhu..kesian kat saya heh sbb kne tahan buang air.. ;p

dayang said...

hahaha..adei..kesian kat tikus tu kan..mati tenggelam timbul je..ahhaha

mizzapple said...

nasib tikus.
kalau katak comform aku jerit!



geli mat!

Melda Mohd said...

Uwaaa. Uwaaa. Uwaaa. Serius seram.

Sebab tu Mel kalau masuk bilik air, suka spot check dulu. Clear, baru proceed. Agaga~

najihatussolehah said...

hehe...teringat masa kecik dulu tgok citer x file..ada macam org minyak ke alien ntah kluar dr lubang jamban tu..start dr tu takut2 nak tgok lubang jamban...hehe...

Awatif ^^ said...

erkk..

kesian gile tikus tue:D

geli geleman bace si tikus tue..

lainkali kene flash dulu sblum buang

hajat tue..

haha!

*nice entri*

✿....rossa alina....✿ said...

dayang : tu la sape ske sgt main air..kan da lemas..

mizzapple : hahahaha smua xske katak..geli mat!!mat!!mat!! ;p

Melda Mohd : kalo da xtahan xsempat nk spot check la..terus buang je..hahaha..

najihatussolehah : episod yg mane ek??xingat la..hihihi..ayokkk ati2 nnti ade momok.. ;p

✿....rossa alina....✿ said...

Awatif ^^ : hahaha mula2 elok je xde bunyik pape ble da jirus air bru ade bunyik..huhuhu..flush rosak plakkk.. T_T

Ayie said...

Kompom tensen kan..?? hahaa

Aimi dan Pakcik Hashim said...

mesti terkejut time tu. haha

azila said...

Huhuh..kalo k.zla sah2 xcukup tanah lari..heheh

syamimi fatin said...

woh, tkutnyaaaa

Amirrah Zawani said...

tikuss.. errr saya geli.. =_=

✿....rossa alina....✿ said...

Ayie : mestila tensen..nak buang ade yg kacau..hahahaha.. ;p

Aimi dan Pakcik Hashim : hahaha terkejut tu jangan cakap la..rasa macam tikus tu nak melompat kat kite..wakakakaka seb bek tikus tu xboleh naik.. ;p

azila : hahahaha kak zila,mmg xcukup tanah la nk lari..sbb terlampau ngeri..kekeke.. ;p

syamimi fatin : takuuuuuttt sangat!!huhuhu..

Amirrah Zawani : eee memang menggelikan menatang yg bernama tikus ni..huhuhu.. ;p