terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Friday, October 18, 2013

cara saya jaga muka

Assalamualaikum..




tujuan entry ni bukan nak tunjuk muka saya cantik ke hape. ni sebab dah ramai sangat yang tanya saya pakai produk ape. tu yang buat entry kat sini. hihi.. manelah tau kan korang boleh pakai yang sama jugak. tapi.............. sebenarnya kalau nak cerita pasal kulit ni pun depends kat jenis kulit jugaklah. kadang² ada jugak yang tak sesuai pakai produk ni.





nak tau ke saya pakai produk ape?? hikhik.. alah, SAFI jeeeee.. yeeee saya pakai safi balqis je.. tak beranilah nak pakai produk lain.. dulu pernah pakai ape ntah, muka saya tumbuh jerawat. daripada jadi makin teruk, baik stop. kan?? pastu saya paling tak suka produk yang ada bau kuat sangat. sakit hidung.



saya pakai pencuci muka ni.. yang warna biru ni ha.. saya tak boleh lah pakai yang warna hijau tu. timun kot?? saya pakai muka tumbuh jerawat.. serik wei pakai tu. dulu pakai masa dok hostel konon nak tiru kawan², last² jerawat pulak yang tumbuh. terus stop, pakai yang ni balik.





tapi kalau balik rumah mak ke, pergi rumah sedara mara ke, kalau terlupa bawak pencuci muka, saya belasah je pakai pencuci muka pape.. kikiki..sebab pakai sekali tu je. bukan pakai hari². :p




haaa yang ni memang tak boleh kalau takde. mesti kena ada dan pakai. kalau tak pakai rasa macam tak mekap. yeeee betul.. dulu saya pernah pakai temulawak. temulawak pun okey jugak tapi bila pakai macam kulit jadi tak sekata.. alah dulu kan masa sekolah mane ada duit sangat. temulawak kan murah mase zaman sekolah dulu.. tu pun nak tiru kawan² gak tu. hahahahaha..




dua krim ni saya ada tapi ya ampunnnn malasnya nak pakai. hahahahahaha.. toner pun saya ada jugak tapi tak pakai sangat. time rajin je pakai. baik tak payah ada pun tak pe. tapi gatal tangan jugak pegi beli. kikikiki.. :p


ni krim mata. saya pakai jugak. kate nak hilangkan lingkaran gelap bawah mata kannnn.. tapi saya tengok macam sama je. hahahahaha.. mane tak sama, malas nak pakai. time rajin je pakai.





tapi buat masa sekarang ni saya pakai produk lain. haaahahaha tadi kate tak berani pakai produk lain tapi pakai jugak.. pape ntah saya ni kan?? mula² memang tak berani nak pakai koooo.. tapi bila dah try, takde jadi pape tu yang bagitau kat sini. hikhik.. nak tau ke tak ni?? :P segan pulak nak bagitau. saya pakai





=




=




=




=




=




=




=




=




=




Collagen Plus. 




abang opis saya lah tu yang hasut. hehe tapi berbaloi jugaklah pakai produk tu.. tompok hitam kat pipi dah kurang sikit. ehhhh jangan ingat kat muka saya takde tompok hitam tau. hihi.. ade.. korang je yang tak nampak.. so saya stop kejap pakai safi, then try pakai produk ni..

sumber : Google

setakat ni saya pakai okey je.. pencuci muka pun saya pakai nak dekat habis.. saya suka pakai krim muka. sebab takde berminyak sangat macam safi. bila pakai safi nampak macam tompok² sikit tapi kalau pakai krim ni nampak sekata je. krim malam tu saya jarang pakai. bila pakai rasa macam miang² je muka. tu yang tak berani pakai. tapi kalau ikutkan krim malam tu pun okey jugak. cuma saya tak tahan pakai. lagipun kalau dah malam mane ade ingat nak pakai krim. kalau dah mengantuk cuma ingat bantal je. hihi.. :p





pape pun saya tetap setia dengan safi sebab senang nak cari. Collagen Plus ni nak kena beli online. abang opis saya tu dah pindah tempat kerja. nak beli kat dia pun dah susah. hew hew.. korang pulak pakai produk ape?? ade tak yang pakai macam saya?? sharelah sikit. :)





 SORRY gambar muka takde. takut nanti korang bosan. :p




tata.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...