terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, October 9, 2012

cerita pasal ubat

minggu lepas pergi jumpa doktor sebab tak larat nak pergi kerja. doktor cakap saya hampir² nak demam. so dia bagi ubat. bagi MC sekali. hikhik. :p




balik rumah terus simpan ubat. malas nak makan. cuma makan ubat isap untuk tekak je sebab batuk melampau² sampai tekak rasa nak tercabut. cuba untuk ignore ubat² lain.





hari Sabtu cik abang kerja. saya kebosanan duduk rumah sorang² dan cuba membuang lemak dengan mengemas rumah. tiba² ternampak ubat² itu dan teringin nak makan. ngengada betteyyyy..




terus ambik yang dalam kotak sebab nampak kiut. goncang², tapi takde bunyi. kompius!! terus bukak kotak, lahhh ada botol rupanya.



keluarkan botol, goncang² lagi tetap takde bunyik. awat pelik sangat ubat nehhh?? (--") terus beriye bukak penutup botol ubat. laaahhhhh.. kat penutup tu ada menatang ape ntah namenye. eh, tengok gambar jelah ye.



bau oren!! nyammmm.. bau dia sedap je. terus keluarkan ubat tu. 



mak oi besarnyeeee.. camne nak telan ni?? tapi bau dia sedap!! mesti rasa dia lagi sedap. ahh lantaklah. kena isap macam ubat tekak tu kot. terus cepat² masuk mulut sikit. rasa guna hujung lidah dulu. 




baru kena lidah sikit tetibe rasa ada letup². makkkk!! kenapa ubat ni camni?? camne nak telan?? terus baca kat kotak kot² ubat dah expired. eh mustahil ubat expired. ngok jugak saya ni. (--")




tetibe terpikir, ubat besar camni mane boleh telan gitu je??? kalau dah tak boleh isap, mestilah kena rendam dalam air macam Panadol Soluble tu. terus pergi dapur ambik air satu cawan dan masukkan ubat tu. haaaaaaaaaaa..jadiiiii!! [batak] :p




orang tak suka makan ubat memang camtulah kan?? semua tak tau pasal ubat. tulah, taknak dengar betul² nurse tu cakap masa dia bagi ubat tu. ngokngek!!




bau ubat tu je sedap, bila dah masukkan dalam air, terus jadi tak sedap. yekk!! 




#notakecik : tak sabar nak balik. :p

2 comments:

Mizz ErMa said...

nasib baek tuan belog xtelan, kalau x, kang xpasal2 tercekik pulak..hik3,

suzie said...

hahahahahaha.....sengal ubi la ko.... da kompom2 kene rendam...adoila...sakit perut aku...gelakkan ko kat opis nih..