terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, October 9, 2012

alahai budak kecik

kakak saya ada 3 orang anak, tapi saya nak cerita pasal anak dia yang no 2 tu. eh jap, kakak, jangan marah ek sebab cerita pasal Alia. hikhik.



badan dia tu kecik je tapi suara dia kuat. kalau dia bercakap, riuh satu rumah. tapi saya geram tengok pipi dia sebab pipi dia bulat. haha. rasa macam nak gigit² je pipi dia tu.



ada satu hari tu, abah saya mintak dia buat ape ntah. kemas mainan dia kot, ke keluarkan kucing dari rumah. tak ingatlah sebab banyak kali abah saya mintak pertolongan budak kecik ni. 



tiap kali abah saya atau mak saya mintak dia buat pape kan, mesti dia suruh adik dia [Azhar] yang buat. mula² saya tak perasan perangai dia tu. saya tau pun sebab cik abang yang bagitau. sebab aritu Alia suruh Azhar cubit cik abang padahal dia yang nak cubit. "Ja'a..Ja'a.. pergi cubit acik daus..cepat,cepat!!" wahhh pandai pulak budak kecik ni. kecik² dah pandai main pass². :p



cik abang ni jenis melayan je budak² ni. sampaikan setiap kali balik rumah Meru, mesti kena kerumun. (--") kesian pulak. hikhik. takpe, cik abang suka budak². eh eh suka ke?? :p

Aina & Alia

budak kecik nak main pass² takpe kot.. dah nama pun budak kecik. diaorang tau ape.. tapi kalau orang besar yang suka pass² camne pulak?? tak kisahlah pass ape² pun asalkan namanya pass. LOL!!



kalau orang dah besar main pass² tu namanya lari dari tanggungjawablah kan?? sebab tak nak buat benda yang sepatutnya dia buat. dah dia yang kena buat, suruh orang lain buat pulak. tak ke macam menyusahkan orang lain?? sudahnye, jadilah camtu sampai tua. kihkihkih.




lebih baik belajar sesuatu yang kita memang tak tahu dan perlu tahu, daripada taknak belajar langsung, nanti merugikan diri sendiri. jangan jadi bodoh sombong. dah bodoh, sombong pulak. :)



tata~



#notakecik : kenyang makan biskut je. :)

1 comment:

KuNanGKuNanG said...

budak2 macam2 perangaikan, anak buah sy baru sorg umur 8 bulan.kecik2 oun dh suka jerit.dh besor nanti xtau le camne..he3