terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Saturday, March 6, 2010

cicak punye pasal..

ni bukan cerita arini..
tapi cerita kelmarin..
aku nk cerita pon geli weh..
kelmarin bersamaan hari khamis,
04 Mac 2010,
aku rase mende ni akan sentiasa
melekat kat dalam kotak memori aku...
pe yg aku mengarut nih??
hohoho...
semalam macam biasa aku gerak pegi keje..
ye la...
dah kelam kabut kan..
mane la sempat nak tengok2 moto..
aku belasah je la..

macam selalu,
aku naik moto kompom aku akan menyanyi sendiri..
ikut suke aku la nk nyanyi lagu ape...
da la tgh khusyuk bawak moto laju2..
lawan2 ngan sorg mamat neyh...
pastu aku rase mcm lain macam je...
tah nape mata aku gatal dok tengok bawah..
mula2 tengok sekali imbas je..
dalam hati aku bertanya sendiri..
"eh??pe mende ni??"
aku ingtkan daun pokok tersesat ke ape..
yela..budak2 kecik kt area umah aku tu
suke wat mende yang bukan2..
ske2 je aku ni tuduh anak org..
hahahaha...

hoh...
sambung cite balik..
tengah syok2 bawak moto selaju yg mungkin
dalam 120km/j la gak..
tibe2 aku baru perasan..
menatang yg aku ingatkan daun tu rupa2nyeeeee...
rupa2nye adalah...
adalah seekor...
seekor C.I.C.A.K!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
waaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
aku xsukeeeeeeeee....
GELI!!!!!!!!!!!




kat situ jugak aku menjerit weh...
pastu aku try libas cicak tu ngn tgn aku...
da xde ape kat atas moto tu,aku gne tangan je la..
tapi cicak tu still xnak pegi...
dier masih lagi melekat kat moto aku...
yg xbleh blah tu,
bleh pulak cicak tu gayut gune kaki belakang je??
sebelah kaki je plak tu??
gayut kat button hon moto..
hoh??
aku takut nanti dia melompat kat aku je..
korang dapat bayangkan x??
cicak gayut gune kaki belakang,kene angin,melayang2???
cepat bayangkan..


da mcm2 gaya aku kat atas moto tu...
kalo nk diikutkan,memang bahaya kalo korang tengok gaya aku..
da mcm orang bersilat pon ade gak..
moto pon hampir2 nak melencong..
tau2 je la kalo bawak laju 
mesti cepat je moto melencong kan..

aku tetap jugak berusaha nk buang cicak tu..
tapi yang jatuh cume ekor dier..
aku lagi la geli..
uwaaaa....
aku jerit kuat2 kat moto tu..
tah ape la mamat yg aku lawan moto tu pk..
hahahahahaha...
sebab dier pon terus je slow..
aku memang niat nak benti je kat tepi highway tu..
tapi aku pk,tempat xsesuai..
memang bahaya sebab dekat dengan simpang jalan..
kebetulan aku memang da lambat g keje..

aahhhh..
aku terus je la jalan..
mase tu aku dok cari2 cicak tu jugak..
mane lak dia nyorok ni..
kang xpasal2 masuk dalam kain baju aku..
risau gak..
eeeeuuuuhhh...
geli..geli..geli..

tengah syok bawak moto,
tapi mata melilau cari cicak..
da x khusyuk da aku bawak moto tu..
hahahahahaha...
tgh dok cari2 cicak,
haaa...dia da munculkan diri..
aku tgk cicak tu pon,aku nak tergelak gak..
aku bawak laju2 pon dier xboleh jatuh eh??
kuat tol kaki dier tu..
cume kepala dier je yang macam nak melayang2..
hoho...
dapat bayangkan x??

pastu,aku baru teringat..
ade petrol pam kat depan..
haa...pe lagi...
aku singgah jap la..
kebetulan ade sorang pekerja SHELL (indon kot)
tengah sapu sampah..
dengan muka xmalu,aku panggil dier..

aku: "sini kejap"

pekerja: "ya,kenapa?"

(dier ingat aku nk belasah dier kot..)

aku: "sini la..tolong buangkan itu.."

pekerja: "apa itu??"

aku: "sini la tu ade cicak.."

pekerja tu pon datang n buangkan cicak tu..
gune tgn je plak tu..
eeeee....
aku pegang cicak tadi pon geli je..
rase macam nk samak je tangan aku ni..
aku memang geli + xsuke cicak..

lepas ckp terima kasih,aku pon blah dari situ..
boleh pulak pekerja tu gelakkan aku..
kurang asam tol..
untuk mengkover ke'malu'an aku (jgn dok pk kotoq),
aku bawak moto selaju yang mungkin 
sebab aku da lambat..
huhuhu...
sampai opis je aku terus basuh tangan
letak sabun banyak2..
hahahahahaha...
seb bek sempat sampai..
ngam2 je kul 7:59am..
mgu ni direct aku smpai kul 7:59am..
hahahaha...

pasni sebelum g keje kene tengok2 moto dulu la..
bongok tol cicak..
selalu berak atas moto..
kali ni g lepak kat moto aku..
wat parti pe ha??
eeee....
BENCI CICAK!!!!!!!!!!!!!!!!



(aku tengok gamba ni pon mcm nak lempang je cicak ni..)


pssst2...aku fobia ngan cicak..sbb aku penah mimpi cicak dalam cawan aku..
eeeeuuuuuuhhhhhhhhhhhhh....XNAK INGAT!!!!!!!!!!!!!








4 comments:

kisahremaja said...

Haahaha..... lepas nie kena letak perangkap cicak la pulak kan.....

Amalina E Azmi said...

ngaa~ geli gile lah wak..sy pon geli+fobia+geli+fobia+fobia+fobia cicak. haha.

tp sy x phm cmne kwn sy (perempuan) berani gile pegang cicak n lempar cicak tu kt lantai sampai cicak tu mati. tsk. kesian jugak. tp dh geli. xmampu nk kesian dh. biar je la mati :P

luZ a.k.a peRmataPuTiH said...

hahaha...
hbat la cicak 2..
ingt nk bela gak...

rossa alina said...

kisahremaja--->nk letak perangkap cicak cmne kalo kt atas moto??kang org ingt saye ni gila plak..hahahaha...

amalina--->eee...cmne la dorg ni boleh ade selera nk pegang cicak..(ni da wat muka geli da ni..eeeuuuhhh...)

luz a.k.a permataputih--->yeekkkk...nk bela cicak??xdo kojo la tuh??eee...