terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Sunday, May 30, 2010

salah ke?

kau orang ada fesbuk?
tau tak apa fungsi fesbuk?
kenapa boleh gian dengan fesbuk?
aku benci fesbuk!!!!!!!!!
disebabkan fesbuk,aku asyik gado je dengan orang..

hmmm...
macamne nak tahan diri dari berfesbuk?
aku malas lah nak gado2 ngan orang lagi..
aku dah penat..
kadang2..
aku post pape kat fesbuk,
mesti ada je yang terasa...
sedangkan,aku maksudkan lain..

(untuk someone..)

aku tau kau ada baca semua post aku kat fesbuk kan?
tapi,yang kau tiba2 nak meluat kat aku nape?
aku tak kacau hidup kau pun..
kalau kau rasa post aku tu mengganggu hidup kau..
just hide me je k..
ke kau memang tak tahu guna fesbuk?
(kan dah kene ngan aku..)

aku bukan makwe kau..
rasenya tak perlu kot nak perli2 aku..
aku memang bukan sape2 pun dalam hidup kau..
tapi...
sebagai manusia..
aku pun ada perasaan..
kalau tak suka,ignore je lah...
dah aku ni hari2 mengadap fesbuk je..
tak kan kau tak faham..
kalau kau ada internet kat umah,baru kau faham kot..

malam tadi je aku dah remove beberapa orang..
sebab aku fikir,tu jalan yang terbaik..
tapi...aku add balik...
sebab aku rasa itu bukan caranya..
nasib bek ada gak yang accept aku lagi..

aku tau aku terlalu ikutkan perasaan..
tapi aku buat semua tu demi dia!!!
tak kan kau tak faham??
kau tak pernah bercinta ke??
hhmm..bila kau bercinta..
kau rasa dunia ni kau yang punya...
macam aku..
aku rasa fesbuk tu aku yang punya..
so aku post macam2 kat fesbuk aku..
disebabkan kau telah memerli aku
aku delete semua komen2 yang aku buat
kat orang yang berkenaan..

aku tau kau tak dapat nak terima aku as kawan kau kan..
takkanlah disebabkan kisah lalu,
kau nak hukum semua orang??
termasuk aku?
aku ni jahat sangat ke??
aku cuba nak jadi baik dengan semua orang..
aku cuba nak jaga hati semua orang..

tapi...
kenapa niat aku tu orang langsung tak nampak??
orang cuma nampak kesalahan yang aku buat je??
atau aku ni terlalu baik..
sanggup tolong orang yang tak suka aku..
atau kau tu yang ego??
terlalu mementingkan kesempurnaan??
just stop it k..
zaman sekarang ni tak payah lah nak ego..
hmm...

aku betul2 taknak gado ngan kau..
aku tak kacau hidup kau..
but please..
jangan kacau ape yang aku cuba buat..
biarkan aku bahagia..

aku harap kau jangan lah terlalu membenci orang..
termasuk aku..
sebab mungkin satu hari nanti 
kau akan dapat balasan yang sama..
aku percaya hukum karma..
ape2 hal pun..
aku tak marah dengan apa yang kau buat..
aku tak marah dengan apa yang kau cakap..
itu hak kau..
aku bukan sape2 nak halang ape yang kau nak buat..

tapi...
berhati2lah..
sekali kau buat orang terluka..
luka tu akan menjadi kesan sampai bila2..
dan mungkin lepas ni agak sukar untuk aku maafkan kau..
ye..
aku terasa dengan kata2 kau..
walaupun aku dapat tahu mende tu dari mulut orang lain..

hmmm..
aku tak tido sampai pagi
sebab fikirkan mende ni..
camni lah akan jadi kat aku kalau aku susah hati..
sebab tu lah asyik sakit je..
tido tak cukup..

okeylah..
aku malas nak ngomel panjang2..
kau pun bukan baca blog aku..
tapi kalau kau baca
baguslah..
cukuplah sekadar aku meluahkan ape yang terpendam 
kat blog je..
mungkin itu cara yang terbaik..

rossa...
be strong k..


4 comments:

MOFASAD said...

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

alin said...

farid..

selamat kembali tido kt blog aku..

Anonymous said...

hurm.. masalah gak kan...
aku pown slalu kena gak ngan fesbuk tu..
huhuuuu..
tp mukan salah fb.. tp salah org yg x faham apa yg kiter postkan..
dan org tu adalah org yg slalu pikir -ve...

Mr. Asada said...

hohoho~ emo.. emo..

takpe la.. hanya sabar je pengubat semua..

hurmm.. kadang2 kita rasa itu betul. tapi orang lain mybe rasa lain..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...