terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Friday, May 10, 2013

sayang kat mulut..

Assalamualaikum..




salam Jumaat. Alhamdulillah bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya kita masih bernafas lagi sampai saat ini. bersyukur kerana masih hidup dalam negara yang aman.. janganlah kita rosakkan keamanan yang kita ada kerana nafsu sendiri.. buatlah kebaikan, supaya pada masa akan datang, cucu cicit kita akan selalu ingat dan sayang kita kerana kebaikan yang kita buat. :)





tu syarahan pendek dari saya. hihihi.. adoi sakit perut pulak. erghhh!! nak terberry. tapi jap lagilah. :p erk!! tetibe lupa nak taip pasal ape. hahahahahahahahahahaha.. kbai.


































jap, baru ingat nak cite pasal ape. "sayang kat mulut". maksudnya, bukan sayang mulut kawan, tapi sayang hanya pada kata².. sayang yang dikeluarkan dan dilafazkan dari mulut. tapi kat hati, TAK SAYANG PUNNNNNNNNNNNNNN..






dulu saya kenal ngan sorang hamba Allah ni. perempuan. dia kate dia sayang kat saya. eh, jangan salah sangka tau. i'm not lesbian. (--") sayang kawan lah.. takkanlah tak sayang kat kawan sendiri kan.. saya pun sayang dia jugak. kate kawan, mestilah sayang..






okey, dia kata dia sayang saya. tapi bila jadi sesuatu yang tak diduga, dia kapokkan saya. dia kutuk² saya. dia kata saya tak bersyukur. dia kata saya ni hipokrit. semua yang buruk² dia kata saya. sayang ape namanye tu?? sayang nak amek kesempatan ke ape tu??






saya tak benci dia tapi saya cuma tak boleh terima dengan apa yang dia dah buat kat saya. kalau sayang, dia tanya saya ape yang dah jadi. bukan secara membabi buta terus nak tuduh saya macam². memang terkilan sangat². walhal saya tak buat salah pape pun kat dia. maybe dia dah termakan dengan hasutan orang. atau memang perangai dia camtu?? tak mustahil kan??






kalau betul kita sayangkan kawan kita, kita cakap elok² dengan dia. kita nasihatkan dia. kita jujur dengan dia. kalau salah, kata salah. bukan mengia kan semua kesalahan dia. ni tak, kita tak tau pape cite tetibe nak tuduh dia bukan². sape tak marah?? memang perit sangat nak terima semua tu kan?? hmm..






kawan memang senang nak cari. kat mana² boleh cari. tapi kawan yang betul² sejati, yang betul² ada waktu kite susah, memang suuuuuuuuuuuusah sangat nak cari. sangat² susah. sampaikan kadang² kita tersedar "eh, aku salah pilih kawankah??"






Ya Allah, jauhkanlah aku dari manusia² yang hipokrit.. semoga kita sentiasa dilindungi dari manusia² yang camni.






mengantuk. tata.


2 comments:

Nana Liena said...

benda pertama words yg sya nampak

1. terberry
2. kapok..

haha..berry saya tahu kapok tu apa? hehe

sbb pulut santan binasa,sbb mulut badan binasa (betul tak peribahasa?) terlajak perahu blh diundur,terlepas kata..sendiri mahu ingat la..hehe..

alin said...

Nana Liena : kapok tu macam "padan muka" la.. hehehehe..