terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Friday, June 7, 2013

haaaarapannnnnnnnn.. harapan menjadi laaaaaaaaayuuuuu.. T_T

Assalamualaikum..




Jumaat sudahhhhh.. ingatkan hari ni hari Sabtu. sebab jalan lengang habisss.. hew hew. seronok pulak drive pagi tadi. ramai yang cuti kot?? cuti sekali ngan anak². kan?? pandai tak saya teka?? kehkehkeh..dah memang time cuti sekolah, mak bapaknye pun nak ikut cuti jugak.. tu biasa.. :)





selesai sudah saya punya dua perkara yang saya bagitau aritu. lega. memang sangat² lega. rasa macam baru lepas berak. eh ni nape mesti kena kaitkan dengan berak?? LOL!! *tetibe* em, pasal exam tu saya tawakkal je. tapi macam tak lulus sebab rasa macam banyak salah. HAHAHAHAHAHAHA.. nak buat camne?? dah nama pun exam. bukan kite boleh expect soalan ape yang keluar. ye dak?? doa² je lah lulus. tu je lah yang mampu.. berserah. :)





pasal interview tu saya memang yakin sangat² tak dapat. huhu.. orang yang interview tu macam kerek je. tau tak maksud kerek tu camne?? rasa menyampah pulak bila ingat balik muka orang tu. (--") siap cakap saya tak buat persediaan. hakikatnye, saya tak cukup tidur sebab nak baca macam². banyak jugaklah saya baca. tapi, semua takde kena tanya pun. *stress* tapi, saya tak dapat nak betah balik ape yang dia cakap tu.





saya kena soal pasal 1Malaysia. saya dah jawab dah. tapi maybe saya jawab sikit je kot. dia nak suruh saya berceramah kat depan dia agaknye baru dia puas hati. pastu dia cakap, "tu je??" saya jawab je lah, "tu je lah yang saya tahu" boleh pulak dia cakap "takkanlah tu je?? awak ni, INTAN kan tempat berceramah.. malulah orang INTAN kalau dapat tau." dalam hati saya memang membara jugaklah. saya ni buat claim penceramah je, bukan bagi ceramah. duduk kewangan pun buat kerja senyap, tekan² kalkulator. bukannye bagi ceramah pastu bebel² depan pc & kalkulator. nak je cakap camtu depan dia tapi nanti dia kata saya rude pulak. (--") ke nak saya nyanyi lagu Sayang sambil buat gaya macam Bobo?? LOL!!





pastu dia tanya pasal kerja pulak. bila saya jawab saya cuma buat claim untuk penceramah n claim bil telefon, dia boleh cakap "tu je?? sikitnya kerja awak?? rileksnya awak kat sana.." amboi kemain dia cakap camtu kan?? dia tak tau ke penceramah ni ramai?? ai, kate tau INTAN tempat orang bagi ceramah.. takkanlah tak tau berapa banyak orang yang bagi ceramah?? 1 hari pun boleh sampai 20 claim. belum masuk yang kena kuiri, tak cukup itu, tak cukup ini, dah kene call orang mintak ape yang tak cukup. orang yang tak buat kerja tu senang je cakap "rileks". pehhhhhhhhhhhhhh.. meh datang sini tolong saya buat claim. boleh?? :)





pasni malaslah nak interview kat Putrajaya. dah lah datang jauh². pastu interviewer layan camtu pulak. waste my time. baik tak payah datang lagi bagus. kalau taknak bagi saya kerja tu, cakap je lah taknak bagi. boleh pulak cakap saya tak buat persediaan. tak patut betul. cakap dengan nada yang annoying pulak tu. dengan orang lelaki boleh pulak bergelak² kat dalam bilik tu sampai luar boleh dengar.. dengan perempuan takde pulak. ergghhh!!





maghah ni maghah..





sorry. saya bukan nak buruk²kan interviewer. tapi kalau dah camtulah cara orang interview, memang tak patutlah kan. kita sama² manusia. faham tak maksud saya?? (--")





haihhh.. keluar dari bilik interview terus spoil mood. sampai sekarang masih tak puas hati dengan interview semalam. rasa macam nak interview balik je. tapi taknak dengan orang yang sama. nak orang lain. tapi, dah tak boleh. T_T











...











..









.










sebelum masuk bilik temuduga semalam, borak²lah ngan akak² yang datang interview jugak. dorang ni kerja swasta. tak pernah masuk bangunan kerajaan. so, semalam first time dorang masuk. nak² pulak masuk JPM kan, yang kena siap amek² gambar kat security tu. akak tu complainlah, staff kat security tu takde budibahasa. alkisahnya camni, kalau nak masuk JPM, kena tinggalkan i/c ngan lesen. pastu kena amek gambar pulak. akak tu tak faham ape yang staff security tu cakap. then akak tu buatlah muka tak faham. pastu tetibe kena marah. staff security tu suruh berdiri belakang garisan kuning. akak tu pun ikut je lah ape orang tu suruh.. dengan muka tak puas hati, akak tu cakap kat saya, "camni ke orang yang kerja kerajaan??" pehhhhhhh.. sentap jugaklah rasa kat hati saya ni haaaa.. tapi nak buat camne kan?? kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..





tata.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...