terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Thursday, January 12, 2012

CEMBURU??perlu ke?? ┒(⌣˛⌣'')┎

aku tau, ade dikalangan kita ni yang mudah rasa cemburu/tercabar dengan hak orang lain..contohnya, cemburu dengan kekayaan, kecantikan/kehensemam, or kebahagiaan orang lain..mesti ade kan??eleleleleee taknak mengaku kononnnnn..




kenapa nak rasa cemburu??aku pelik ngan orang yang cemburu² ni..kalau rasa cemburu yang positif takpe..kita boleh anggap tu sebagai cabaran kepada kita untuk jadi lebih bagus dari dia..tapi,kalau yang negatif tu,haaa sampai nak berbomoh² bagai..




pendapat aku, tak perlu nak cemburu dengan hak milik orang lain..WHY??kenapa nak cemburu??kan tu hak orang lain..kalau korang nak jadi macam dia,usahalah lebih sikit..manalah tau rezeki korang tu lebih baik dari orang yang korang cemburu tu..rezeki, bukan kita tahu pun..




[disebabkan aku ni perempuan,so,aku lebih kepada kaum wanita lah ye..sorry guys..heee..]




macam yang korang tahulah kan,perempuan mesti nak kelihatan cantik.betul tak??mane ade perempuan yang taknak cantik??lagi² zaman sekarang..semua nak cantik..dah orang tu memang cantik, yang korang nak jeles tu pe jadahnye cik bedah ooooiiiii..korang tu bukannya tak cantik pun..cantik jugak ape..ade mata, ade hidung, ade mulut, ha cukup semua kan??dah tu??nak jeles kenape??tak reti² lagi nak bersyukur ke?? ┒(⌣˛⌣'')┎




kadang² kalau kat petrol palm, time nak isi minyak pagi², aku selalu nampak perempuan pakai cantik²..heee..suke tengok orang cantik² ni.. :) tapi ada jugak perempuan yang tak suka tengok orang lain lebih cantik dari dia..eehhhhh..ade jugak tau orang camtu..jangan ingat takde..cuma kita je yang tak tahu..entah² orang sebelah korang tu tengah jeles ngan kecantikan korang..ecewah!!




biasenye kalau perempuan camni, kalau boleh, nak dia sorang je yang cantik..aik??orang lain nak melawa sikit pun tak boleh??pulak dahhhh..takkanlah nak pergi tempat kerja pakai kain batik je??pastu pakai kasut getah macam nak masuk kebun??gitu??alahaaiiii..orang tu melawa lebih sikit dari korang je, ha, mulalah rasa tercabar ek??pelik betul ngan perempuan jenis camni..haihhh..




lagi satu, kalau kes yang dulu bercinta bagai nak rak, bila dah putus mulalah nak cemburu ngan kebahagiaan bekas pakwe/makwe..laaaa buat ape nak cemburu..dah dorang memang ada jodoh..doakan je lah dorang bahagia..kalau cemburu sangat, cari pengganti yang boleh bagi kebahagiaan lebih dari bekas pakwe/makwe korang tu..ape ade hal??tak payah nak sibuk² nak rosakkan hubungan orang lain..buat tambah dosa korang jelah!!




haishhh tak payahlah nak cemburu ngan orang lain..tak bawak faedah kat korang pun..baik korang pergi layan kartun Barbie tu ha..mane tau boleh jadi comel macam tu..kihkihkih..




bersyukur jelah dengan kurniaan yang ada ni..jangan merungut dengan apa yang kita tak ada..tolonglah jadi manusia yang bersyukur!!




ingat!!hidup kita ni macam bola..kadang² kat atas, kadang² kat bawah..bila dah ada apa yang orang lain takde,jangan bongkak/sombong pulak k..nanti bila ALLAH tarik balik nikmat tu, baru nak ternganga..papepun, just banyakkan doa n jangan lupa ALLAH.. ^_^



tata..




#notakecik : esok macam malas je nak kerja.. @_@

2 comments:

Izz Faizah said...

hikhik..btul..tak salah cmburu..tp brtmpat..kalo cmburu kat suami boley la..hehe :)

EnciK AxixOu said...

cemburu mmg sngt2 perlu