terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, December 11, 2012

kena lempang dengan abah

tetibe teringat mase saya kecik² dulu saya pernah kena lempang dengan abah. marah?? tak marah pun. cuma merajuk je. nak tau kenapa kena lempang?? haaa nak ceritalah ni..




tak ingat mase tu umur berapa tahun tapi yang saya ingat saya dah pandai naik basikal. maybe darjah 2 atau 3, sebab masa tu adik saya yang bongsu tu dah wujud dan masih comel. sekarang tak comel. bhaahahaha..




waktu tu abah saya belum balik kerja. saya pun buat kerja gila, bawak adik saya yang kecik jalan² naik basikal. tapi letak dia kat tempat duduk depan, saya duduk kat belakang sambil pegang dia, tangan sebelah pegang handle. dapat bayangkan tak??




dulu² kat jalan kampung tu mane ada kereta sangat. orang kampung pun bawak kereta/motor slow je. tak macam orang sekarang ni. laju!! tinggal habuk terbang² je.mase tu macam syok je bawak adik jenjalan. batak ada adik kecik comel kan, so bawaklah pegi jenjalan. mase tu adik dah besar sikit dah.. tapi belum boleh jalan kot. tak ingat. takkanlah nak bawak dia jenjalan masa dia baby pulak kan. carik penyakit namanya tu.




mase tengah syok² naik basikal ngan adik tetibe terserempak dengan abah kat tengah jalan. dengan muka bengis, abah suruh balik. saya pun baliklah terhegeh² naik basikal, adik saya balik dengan abah naik moto vespa. vroom vroomm..




sampai je rumah, tak sempat pun saya masuk dalam rumah, abah dah tarik tangan saya pastu marah² saya "kalau jadi pape kat adik camne??" mase tu saya terus nangis tak hengat ape pastu PANGGGGG!!! 1 das lempangan hinggap kat pipi. terus rasa pening² kepala. pastu terus masuk bilik nangis². masuk bilik terus tutup muka dengan bantal, pastu nangis puas². sakit woooooo..




pastu rasa lemas pulak sebab tutup muka dengan bantal. so saya bukak bantal tu nak ambik udara kejap. lepas tu saya nampak darah kat bantal tu. saya pun tak tau dari mana datangnya darah tu. maybe dari hidung, atau mulut. malas nak amek peduli, terus sambung tutup muka dan nangis.




mase tu mak panggil ajak makan tengahari. tapi saya mogok. taknak makan. hakikatnya memang tengah kebulur gileeeee.. dalam hati ada terdetik nak lari dari rumah. gila tak?? gila tak?? gila takkkk?? hahaha.. emosi budak kecik, ikut perasaan je.




tak sedar nangis sampai pukul berapa, tau² dah malam. pastu terjaga, bangun tidur terus rasa lapar, pastu pergi dapur tengok ape yang ada, terus baham. ngap ngap ngap!!




pastu tak ingat ape dah jadi lepas tu. ehem ehem, sebenarnya kan, saya nangis bukan sebab kena lempang pun, cuma rasa malu dengan budak² lelaki yang datang main² kat depan rumah. HAHAHA.. dulu arwah sepupu saya rajin main² dengan budak² kampung kat situ. jatuh standard weh nangis depan budak lelaki. egolah kononnya. kihkihkih..




padahal sekarang lagi kuat nangis. LOL!! abah tu bukan garang sangat pun. cuma cara dia marah tu lain sikit. dia cuma tunjuk ekspresi muka je, kami dah tau dah abah marah. kalau nampak muka abah camtu, kami terus cepat² masuk bilik. dia takkan angkat tangan kalau kami tak degil. kalau kami nakal, ha amek kau memang kenalah kan. tapi, even abah marah camne pun, saya tetap sayang abah saya, kami sayang abah kami. :')




lapar pulak, nak beli makananlah. omg!! makannn?? takpelah. makan je lah. daripada kebulur nanti kang, nangis pulak. ehhh?? hahaha.. okey, tata. 




#notakecik : nape tangan kanan ni asyik gatal² je?? (--")

2 comments:

Fieyqa Adelova said...

haaa tulaa. budak degil :B

✿....rossa alina....✿ said...

adik comey : hahahaha dulu je tauuu..skrg baik je. kuikuikui