terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Saturday, December 8, 2012

sabun TAHARAH

Assalamualaikum..



salam Sabtu. eh?? jarang² update blog hari Sabtu sejak dah kawen ni tetibe hari ni nak update pulak. hikhik. almaklumlah dah dapat meja komputer dengan kerusi baruuu.. kuikuikui bau kedai. barulah ade semangat sikit nak online. kalau tak, kene duduk atas lantai je, sakit kaki.




okey, malam ni saya nak buat entry pasal sabun TAHARAH. maybe ada yang dah pernah dengar pasal sabun ni. tapi ada jugak yang belum pernah dengar atau tau kan?? actually sabun ni digunakan untuk menyamak najis Mughallazah (najis berat).





saya bukanlah pernah pegang najis² Mughallazah ni tapi kat tempat tinggal saya ni, kebanyakan jiran² kat sini bela anjing. selalu bawak anjing dorang jalan², pastu biar anjing tu berak kat depan rumah. kite dah jeling pun buat tak tahu je. eeee!! [geram]




sebab tu saya beli sabun ni. takut² taik anjing tu terkena kat tayar kereta, pastu terus parking kat dalam rumah, dah terbawak najis tu sekali. ade orang kate kalau camtu boleh dimaafkan sebab kita tak tau. tapi, kalau kita was², camne pulak kan?? 




sabun ni bukan untuk samak je. boleh guna untuk macam². untuk mandi, basuh sayur, hilangkan bau badan pun boleh. senang cerita, semua bolehlah. kalau nak tau info pasal sabun ni, bolehlah tengok kat SINI.




eh, sabun ni wangi tau!! heee.. saya sukeeeeeee.. kalau nak beli sabun ni, bolehlah pergi kat http://www.sabuntaharah.com/ . jangan tanya saya pasal proses pembelian/pembayaran pulak sebab bukan saya ownernya. hihi.. lagi satu, proses pengeposan pun cepat je. dan mereka beri respon yang cepat juga. tak payahlah kita nak remind mereka ke, nak tunggu² ke.. kita just tunggu abang posmen sampai je. :)




rasanya tu je kot nak cerita pasal sabun ni. nanti cerita lebih² kang tak terbaca pulak. okeyyyy.. sape² yang nak beli tu, selamat mencuba!! :)




tata.




#notakecik : berdentum² bunyik guruh tadi. serammmm.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...