terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Thursday, January 3, 2013

gurau tak kena tempat

Assalamualaikum



hai, entry ke-2 untuk hari ni. hehehe.. bosanlah tak tau nak buat ape. hujan² camni tido balik pun syok kan?? tapi kalau tido, macam rugi pulak sebab buang masa. cik abang pulak tengah sibuk tengok² kereta. nak tengok tv pun bosan, takde cerita best. kebanyakannya ulangan je. 




saya nak tanya ni, ade ke yang terasa dengan entry² saya?? ade tak?? ade tak?? ade ek?? eh, memang nak bagi terasa pun. bhahahaha. sape suruh terase?? perasan. kite tak cerita pasal dia pun nak terasa jugak. tapi, takpelah. kalau korang tak terasa, korang tak tau ape yang saya rasa. kan?? :p




tapi, kesian pulak ngan orang camni. yelah, dia yang nak baca blog saya, pastu ada entry yang "macam" ditujukan kat dia, pastu terasa, pastu meroyan kat fb/blog, pastu hasut kawan² suruh baca sekali, pastu dapat geng, pastu buat muka, pastu pastu pastu............. bla bla bla..




kadang² saya ade jugak blogwalking kat blog² orang, pastu baca entry dorang, sekali rasa macam terkena setepek kat muka. aduhhh!! sakit pulakkkkk hati kite. :p tapi, saya cuba terbalikkan rasa sakit hati tu, saya jadikan positif. saya anggap je entry dorang tu sekadar teguran.. :)




ya, kadang² kita nak tegur orang depan² takut orang lagi kecik hati pulak. ye dak?? eh, saya pernah kena tegurlah depan orang ramai. ade ke dia jerit " ehhh bontot ko besar.." depan orang ramai kot.. kalau dalam kalangan kite² je takpe jugak. kalau korang yang kena camtu, ape yang korang rasa?? mase tu kan, saya rasa macam nak lempang² dia sampai tak nampak pipi je. tapi saya diamkan je. takpelah. maybe dia jeles kot bontot saya lagi besar dari dia. KAHKAHKAH..




dia tak mintak maaf pun, dan make it as a joke, pastu saya jadi kecik hati. sebelum dia jerit camtu depan orang ramai, dia tak fikir perasaan orang ke ek?? dia takde bontot macam saya, so dia tak rasa ape perasaan orang yang berbadan macam saya ni, kan.. hmm.. sejak dari tu, saya malas nak bergurau dengan orang camtu. sebab gurauan tak kena tempat. bland mulut tu kang.




certain people memang tak boleh nak terima teguran secara depan². means, depan orang ramai. kalau tegur depan dia sendiri tu lantaklah. hew hew.. bukan takde orang yang tegur saya ni dah gemuk ke, dah tembam ke, dah berisi ke, ramai je yang tegur. lame² dah muak dengan teguran tu semua. kadang² rasa macam nak meletup pun ada sebab macam doakan kita makin gemuk pulak. yelah, sebab kata² tu kan satu doa. kan?? 




takpelah, saya cuba positifkan diri. saya cuba terima teguran tu dengan seikhlas hati even susah nak terima. kuikuikui.. eh, kadang² saya suka perli² orang je. tapi, ada certain people yang tak boleh nak terima jugak teguran² berbentuk perli ni. hahahaha baru kena perli sikit dah menggelabah




saya selalu perli kat blog je. tapi, selagi saya tak mention nama tu, anggap je lah tu bukan diri korang.. sebab saya buat entry berdasarkan sikap manusia. bukan korang je yang perangi camtu. dalam hidup saya ni ramai manusia yang saya kenal. so, jangan perasan lebih² lah ye. 




teguran camni pun dikira kutuk ke?? aiyooo.. kalau kutuk tu bukannye macamni ke, "bontot ko besar" "hati ko busuk macam muka ko" "bajet macam orang suka ko" "ramai je yang tak suka ko" "orang ni, orang tu, orang sini, orang sana semua tak suka ko" "gemuklah ko ni" dan baaaaaaaaaaanyak lagi. bagi saya, ape yang saya tegur tu, semua teguran ikhlas. kenapa nak melatah pulak?? anggap je lah saya tegur, pastu korang kena ubahlah perangai tu. ni tak, nak terase² bagai. kate dah matang..




dah² lah tu.. kalau taknak terima semua teguran tu, baik jangan baca blog ni. nanti lagi makin sakit hati pulak. haaa.. korang jugak yang susah. saya tak rasa pape pun. saya cuma boleh kata "padan muka, sape suruh terase" :p




tata.




#notakecik : mengantuk pulak. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...