terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Friday, October 29, 2010

bila dikatakan ada kacukan... :)

semalam,bersamaan 28 Oktober 2010..

"alamak!dah dekat pukul 3 pm..mampos aku belum solat zuhur.." getus aku sendiri..

aku pun berlalu dari kerusi empuk yang selalu membuatkan aku jadi malas nak bangun,dan boleh membesarkan bontot aku..

siap2 ambil wuduk.."nawaitu....." punyelah khusyuk aku amek wuduk sebab kat toilet takde orang ganggu..

okey,siap!gerak ke pantry untuk bersolat..hmm..bukak2 pintu nampak akak2 ni tengah borak2..borak ape ntah aku tak tahu..orang kate budak kecik jangan masuk campur hal orang tua..kehkehkehkeh..budak kecik la sangat..cehh!!

akak2 ni dah beredar..ada yang masuk opis,ade yang pergi amek wuduk..hmm..

aku plak khusyuk pakai telekung sambil menahan kesejukan dalam bilik tu yang macam kutub utara..terketar2 tangan aku macam orang parkenson..

ade orang bukak pintu,nak masuk..oh!akak ni yang masuk..ingatkan orang lelaki..senyum2 je la..hehehehehehe..ni bukan senyum..tapi sengih2 macam kucing..err..kucing??cehh!!

akak tu bertanya pada aku............

"eh,kau ni ada kacukan macam bangla ke??" adeehhh akak ni..nape sekarang baru nak tanye??

"haa???!!tak lah..mane ade la kak.." ape maksud akak ni bertanya begitu...??kepeningan........

"muka kau ni macam ada kacuk2 je.." sambil tersenyum...

"hehehehe..ye ke??mane ade la kak..." termalu2 la pulak aku..hehehhh...

dah2..teruskan solat..adooi..terus tak khusyuk solat aku..ya ALLAH..terimalah ibadahku..

aku bukan nak bangga ke apa..dah selalu orang tanye aku ni ada kacukan pape ke tak..jawapan aku,ada...nape??tak percaya ke??aku kan kacukan pakistan..kacukan hindustan pun ada..kehkehkehkeh..

ni kan kezen aku..percaya tak??
percaya ke tak kata2 aku tu??tolonglah percaya weh...percayalah yang aku tipu..

mana ada kacukan la..kacukan jawa ada lah..jawa tu kacukan ke??tu bukan keturunan ke??cehh!!nak jugak ada kacukan ye??

bukan nak puji diri sendiri lawa or cantik..tapi ni semua anugerah ALLAH kan??so...aku bersyukur dengan ANUGERAH ni.. semoga aku tak riak dengan anugerah yang ALLAH bagi...AMIN..

cehh!!ape motif letak gambar ni??
kecantikan tu hanya luaran je..bila2 masa ALLAH boleh tarik balik..jadi kita perlu sentiasa bersyukur dengan nikmat yang ALLAH bagi..sebab segala2nya di dunia ni hanya pinjaman dari ALLAH.. -end-

*notakecik : bersyukur dengan apa yang ada..

9 comments:

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

hahaha.. sape yg tanye tu alin??? hahahahha

✿....rossa alina....✿ said...

hahahahaha..tu rahsia..ko jgn tanye2 dorg plak..aku segan la weyhh..

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

ahhahaha... bek ko cite.. x cite, aku tanye diaorg.. hehehhe

✿....rossa alina....✿ said...

hahahahaha..x aci..ko ugut aku.. :'(

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

hahahhha.. xde la.. saja je sakat ko.. tu kan hak individu..
alin, tau x, cane kiter nk kesan mereka yg komen kt post kiter yg guna nama anonymous???

✿....rossa alina....✿ said...

hehehe..aku segan nak gtau la..kehkehkeh..aku tak tau la weh pasal anaktikus ni..hehehehe..nape weyh??ade anaktikus komen ko ke??

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

aah arr.. aku pun x tau sape.. huhu.. bia arr kan.. kalu si mangsa yg komen.. naseb badan laa... akekkek

✿....rossa alina....✿ said...

lantak dia la weh..hehehehe..sape soh jadi anaktikus??yang penting ko gtau ape yg ko rase nak luah..kan??hehehehe..

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

thanx alin.. aku syg ko.. hehehhe.. kenapa la die x memahami diriku sepertimana engkau memahami ku?? huhuu