terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Friday, October 22, 2010

haa??dah subuh??aku dah lambat!!!

tokk...tokk...tokk...gudungg!!gudungg!! 

cara abah aku kejutkan anak2nya..lepas ketuk,pegang tombol pintu,then GEGAR!!!!

"alin!"

"ape...." mamai garu-garu kepala...

"alamak!!dah pukul brape ni..kompem  aku lambat sampai tempat keje..adoi..mampos aku.."

tu lah ayat yang keluar dari mulut aku tadi..ngomel2 sendiri..menyesal matikan alarm!!!terus melompat dari katil macam orang bersilat dan switch on lampu..tengok jam kat enset..

"pukul berapa ni??apesal pukul 19:44??enset aku bengong ke??" sempat lagi merungut..cakap sorang2 dengan dahi berkerut sebab aku rabun..perlu tengok jam betul2..

"MAGHRIB!" abah jerit dari luar pintu..

"haa??maghrib??" aku terus keluar bilik..dengan mata terkebil-kebil..nampak abah pakai baju melayu berkain pelikat sedang duduk kat kerusi dapur..

tak lame kemudian,baru aku tersedar.."laa..maghrib ke..ingatkan SUBUH..ehh??arini hari ape??" aku mengomel sendiri..sambil berjalan menuju ke tempat amek wudhuk..

"isyh..camne la aku boleh jadi nyanyuk ni..arini hari jumaat..esok mestilah hari sabtu..nak pergi keje pe jadahnye??" getus dalam hati sambil melangkah ke tempat solat..

tu laaaa...tidur lagi petang2..kan dah mereng kejap..adehh..SUBUH dengan MAGHRIB pun tak tahu beza..sampai hari ape pun boleh lupa..merungut sorang2 sambil pakai telekung..gelakkan diri sendiri..teruskan solat..seb bek masih waras lagi.. -end-

*notakecik : tidur sebab nak lupakan masalah..hmm..

13 comments:

nor isneini said...

hahahaha....aku pn slalu mcm tu klu tido ptang...;p

✿....rossa alina....✿ said...

yg xbleh blahnye,aku bgn melompat mcm org bersilat..hahahahahaha..

faRa_diLa said...

so kesimpulannya jgn tdo ptg2. nnt mengigau. hehehehe.

✿....rossa alina....✿ said...

fara : hahahahaha..tadi letih sgt kot??tu yg tertido.. ;p

faRa_diLa said...

hehe. jgn ari2 tau. saket tgn abah tu sbb kena ketuk pintu ari2. huhu. take care ok :)

✿....rossa alina....✿ said...

fara : hehehehe..TQ...xde hari2 kut..kang bebal terus plak kang.. ;p

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

hahahhaha.. lawak arr.. bole dapat anugerah ratu lawak.. hahahha.. musti tido pas asar ni.. apadaaaaaa

✿....rossa alina....✿ said...

hahahahaha..pasni kalo ade pape anugerah ko calonkan aku la ye??kahkahkahkah.. ;p

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

hahahha sengal je.. akekekke

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

akak pernah jadi cam tu...
time study dulu...
tido petang nyer pasal
bila terjaga...terus nak siap2 pi class

ahhahha

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha..kompem mamai tahap gorila akak ni....kehkehkeh..

hiro said...

gua slalu subuh gajah...haha

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha..yeke?? ;p