terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Friday, September 23, 2011

best ke marah²??

hai u ollssss..lame beno haku tak hapdet belogggg..semua gara² aku punye modem kene sambar ngan petir..kihkihkih..


tulah,dah tahu ade petir,sape suruh taknak switch off pc ngan modem..kan dah tak boleh online..cari penyakit sendiri..padan muka aku kan??


ehh jap!!sape suka kena marah kat sini,boleh kelip mata laju laju..aahhh suke betul buang masa,okey,aku straight to the point..


korang suka tak,bila korang tanya sesuatu perkara yang korang tak tahu,pastu orang tu bagitau dengan cara marah²..macam tak boleh je nak cakap elok sikit kannnn..susah sangat kot..hmm..


bila ade orang tanye tu,bukan sebab dia bodoh atau dungu..maybe cara fahaman dia lain dengan fahaman kita..or maybe pendapat dia lain dengan pendapat kita..


jangan pulak cakap macam orang lain takde perasaan yeee..cuba kalau kita kat tempat orang tu,then,kita kena marah,mesti malu kan??kena marah depan orang ramai pulak tu..lagi lah bertambah malu kan??


tak payah kot nak marah²..kalau nak marah pun,janganlah marah kat depan orang ramai..panggil orang tu pergi tempat yang takde orang,haaa pastu nak marah,marah la banyak²..


tapi!!!!!


kalau nak marah tu,biarlah bertempat..marah biar kena dengan cara..jangan ikut perasaan pulak..kadang² memang orang tu tak tahu pape pun ape yang kita cakap atau maksudkan tu..


kalau dia cakap tak tahu,anggaplah dia betul² tak tahu..jangan tuduh dia tak fokus ke,tido ke,kan dah memfitnah tu namanya??haihh..


lagi satu kan,yang bos² ni,janganlah anggap orang bawahan tu macam kuli..ingat ye,even 'anda' tu bos,tapi kita berkongsi bumi yang sama..cuma kita tak tahu nasib kita camne kat akhirat nanti..so,sementara masih hidup ni,'anda' haruslah berbuat baik dengan semua orang..



kalau orang bawahan buat silap,jangan lah marah sampai hidung kembang² pulakkkk...semua orang buat silap kan..cuba bagitau aku manusia mane yang paling sempurna kat dunia ni??ade keeee??kalau ade,memang menipu diri sendiri la tu..


dah orang buat silap,ajarlah mende yang betul..kenalah saling membantu..ni takkkk..lagi nak tengking²,nak maki²..jangan sampai orang bawahan tu mogok taknak buat kerja langsung sudahhhhhhh..


aku cakap ikut pengalaman..even aku muda lagi,[muda ke??] tapi tak salah kalau aku tegur kan??cehh!!aku nak tegur depan²,mane berani..so,aku berbeloggggg je la..mane tau bos² tu baca blog aku..kahkah..perasan..


kat tempat kerja maybe 'anda' tu bos..tapi kat luar tempat kerja,'anda' bukan bos..so,kalau kat luar tiba² anda ditimpa musibah,kalau 'anda' buat baik dengan pekerja,maybe mereka boleh tolong atau bantu 'anda'..dapat bayangkan tak kalau pekerja 'anda' buat tak tahu bila anda ditimpa kecelakaan??pikirkanlah yeee..


aku berkata² ni,bukan nak jatuhkan maruah sapa²..cuma aku tengok segelintir orang memang berperangai camtu..so,no wonder la entry ni boleh wujud..hope jangan ade yang terasa yeee..


eh??dah rehat..nak cau dulu..hikhik..tata..


-end-


# notakecik : kesian pulak kat cik abang sebab kadang² dia kena marah ngan aku.. @_@

5 comments:

Mizz ErMa said...

marah nih sebenarnya xbest lgsung sebab bila kita marah seseorang, rasa cam tension sgt lepas tu..

Anonymous said...

sape yg marah ko nie darling... ishk ishkk... ciannyer dier... huhuu

Hana Soffelia said...

Betul tu. Mungkin ari ni kita mrh org xtentu pasal, dan mungkin 1 ari nanti kita lak kena mrh mcm tu, apa perasaan kita? Mgkin skrang kita di atas, mana tahu nsb selepas ini, kita berada di bawah?

alin said...

Mizz ErMa : huhuhu..tp kdg2,kite marah org tanpa sedar kan??hmm..

✿f!sHa:- MumMy To bE✿ : xde sape yg marah aku..cuma org marah org lain la..hihihihi..

Hana Soffelia : tu dia puan hana berkata2..hikhik.. ;p

merahitujambu said...

segelintir manusia memang bersikap mcm tu.sbr je la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...