terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, August 3, 2010

kecundangnye seorang "minah rempit"..

 aku ni nampak je lembut2..ayu2 gitu..
tapi disebalik semua tu 
ade 1 perkara yang tersembunyi..
and maybe ade yang dah tau..
or maybe ade yang belum tau..

aku ni minah motor..
maksud aku..
aku pegi mana2 je naik motor..
pegi keje naik motor..
pegi kedai naik motor..
pegi dating pun naik motor..

orang2 kat opis pun panggil aku minah rempit..
sebab dia orang cakap aku bawak moto laju..
laju ke??
aku rasa biasa je..
hmmm...
tak kisah la semua tu..
bak kata jiran aku,
motor = tenggiling (sedap gak nama tu erk??)

kalau sebelum ni memang la aku rasa bangga gile 
orang panggil aku minah rempit..
bangga ke??
tak kut..
cuma suka je..
hoho..
 
tapi hari ini..dalam jam 5.30pm 
memang catat sejarah dalam hidup aku..
sepanjang hayat aku memang aku akan ingat..
 
gara2 nak elak dari lori bawak BABI
aku terlanggar motor orang depan yang tiba2 berhenti
dan aku terjatuh..
yaaa...
aku jatuh..
kau orang gelak ke??
sebab aku jatuh,kau orang gelak??
maybe kau orang suka..
takpe..
gelak puas2..
memang aku jatuh..
dan aku jatuh bawah trailer..
bayangkan kalau driver trailer tu tak perasan aku jatuh
dan dia jalan je..
kau orang dapat bayangkan..???
hmmm...
dah bayangkan??
aku bersyukur sangat sebab aku dipanjangkan umur..
AMIN....

kalau nak diikutkan memang ngeri jugak la..
aku memang menggigil terus tadi..
ni pun menggigil2 lagi nak menaip..
ye la..
1st time tu..
selalu kan kalau aku eksiden,
just kat tepi2 je..
tak pun kat umah je
(masa mula2 belajar bawak moto 
aku pernah langgar bangku kat umah..hehe..)
 
 tapi tadi aku jatuh kat tengah2 highway NKVE tu..
sape yang pernah lalu highway tu dapat bayangkan tak??
aku kat line dua..
sebelah kiri aku trailer..
kanan aku ada kereta,
depan aku motor yang aku langgar tu..
seb bek belakang takde yang sondol aku..
kalau tak,dah masuk hospital aku ni..

mase aku jatuh tu aku pengsan kejap..
memang langsung tak sedarkan diri..
maybe sebab terkejut..
alhamdulillah la..
mase aku jatuh memang jalan tengah jammed..
sebab ade lori terbalik dekat2 situ..
so,semua kenderaan berhenti..
aku jatuh ke sebelah kiri..
dan betul2 dekat tayar belakang trailer tu..
kalau trailer tu bergerak ke depan,
comfirm..................
hmmm.....

mase tu aku lemah sangat..
apa daya aku ni..
dah kena himpit ngan motor..
masa tu aku cuma ingat nak hidup je..
2nd mende yang aku risau,
tenggiling aku tu..
hahahaha..
 
aku memang berterima kasih sangat2 
dekat apek yang tolong aku tu..
orang tua pulak yang tolong..
orang muda pegi mane??
simpan k**** ke..???
mase tu aku nampak orang lelaki je kat situ..
tapi semua hampeh..
pandai tengok je..
mane entah perginya sifat perikemanusiaan..
 
aku dah terkapai2 kat situ..
aku memang tak berdaya sangat..
orang yang aku sondol motor dia tu pun wat bodoh je..
dah nampak aku jatuh,
dia tengok je..
bukan nak tolong..
tau lah aku yang langgar kau kan..
tapi takkan tak boleh tolong kot..
nak je aku cakap..
"bang,simpan la k**** abang tu elok2 ye..
nak tolong saye pun susah sangat kan..
takpe..saye tak kisah.."
huh!!

memang aku bersyukur sangat2 
sebab ALLAH masih nak bagi aku pinjam nyawa..
mungkin itu adalah balasan untuk aku
atas dosa2 kecil yang aku pernah buat..
sebelum ni aku memang selalu nampak orang eksiden..
siap ade yang dah kena tutup2..
maksudnye dah mati la tu..
cume aku je yang tak serik2..

haaa...
arini turn aku pulak..
aku tak nak tunjuk kat orang..
sebab aku ni perempuan,
aku nak nangis2 plak kat situ..
tolong sikit..
takde makna aku nak nangis2..
aku still boleh senyum lagi..
(cehh!!dah kene pun masih nak ego lagi)

hmm..
disebabkan peristiwa tadi..
maka terciptalah kelecuran kat betis kanan..
dan sedikit luka di lutut kiri..
dan tidak lupa sedikit lebam di peha kiri..
(baru aku perasan..patutlah sakit)
adeehhhh...
mase bawak motor nak balik ni,
rase pedih2 je betis aku..
cuba bayangkan..
kalau dah melecur,
mesti jadi gelembung kan??
salah satu gelembung tu dah pecah..
memang gile kaw2 aku tahan sakit..
pergghhh...
tak boleh menahan beb..

tapi takpe..
aku ni perempuan yang kuat..
so aku tahan je la..
yang penting aku sampai rumah..
haaihhh..
kalau aku tak sampai rumah
tak terciptalah entry ni..
memang tragis betul pengalaman aku arini..
 
pagi tadi sipi2 je nak langgar myvi celaka tu..
memang celaka pun..
aku tengah laju dia boleh plak buat u-turn..
memang free2 je dapat celaka dari aku..

tu la..
nak sangat rasa camne eksiden kan..
sekarang.................
NAH...AMEK KAU..
huhu..

okey lah..
aku nak sapu ubat..
takut makin gelembung plak..
doakan yang baik2 untuk aku..
thanks..

nota kecik : 
actually aku dah rase tak sedap hati 
mase kuar opis tadi..
baru aku sedar..
kalau aku rase tak sedap hati,
mesti ade mende buruk nak jadi..
hmmm...ade 6th sense rupanya aku nih..huhu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...