terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Thursday, August 12, 2010

kenangan dolu2..

the story is begin.......

dulu mase sekolah rendah
aku pegi sekolah naik basikal..
biasa la..
budak kampung kan..
naik basikal ramai2..
seronok mase tu..
sampai itam muka aku ni..
bapak aku cakap muka aku macam beruang
sebab muka belang kene panas..
ye la..
pakai tudung pastu kene panas..
kompem la jadi belang..
kecik2 dulu mane amek kesah sangat pasal muka nih..
lantak la..
yang aku tau nak belajar je..
huhu..

mase tu tiba sudah bulan Ramadhan..
memang bagi macam2 alasan baeeeekkk punyo kat mak
semata2 taknak pegi sekolah..
hahahaha..
tapi aku ni bukan suka ponteng pun..
cakap je taknak pegi sekolah..
tapi pegi jugak..
tapi aku bukan nak cerita pasal ponteng2 ke ape..
aku nak cite mende lain..

mase tu aku baru balik dari sekolah..
sudah menjadi kebiasaan aku,
asal balik sekolah je 
mesti aku bukak peti sejuk..
memang tak pernah lupa..
asal balik je bukak peti..
balik je,bukak peti..
sampai peti tu pun naik rosak dah 
kene bukak dengan aku je..

pernah sekali tu aku balik sekolah..
terus la ke dapur nak minum sebab haus giler 
ye la..naik basikal kan..
aku ni plak pantang giler nampak air yang sedap2 kat umah tu..
bapak aku tu suke sangat buat air sirap 
pastu simpan dalam peti sejuk..
perrggghhh..
lagi la menguji keimanan aku mase tu..

aku baru bukak peti..
tiba2 mak aku jerit dari belakang..

mak : "eh,alin,ko tak puasa ke??"

aku : "eh,puasa la mak..sape cakap tak puasa??" 

mak : "tu kenapa bukak peti sejuk??"

aku : "saje..nak tengok buka ape nanti.." 

dengan muka selambe aku mengkaber line..

camne la aku boleh lupa mase tu..
puasa rupanya..
patutla rase haus semacam je..
terpaksa tunggu buka la..

kadang2 aku tergelak sendiri
bila aku ingat moment tu..
errmmm..
kenangan mase kecik kan..
memang tak dapat lupa sampai sekarang..
dan selama2nya takkan lupa..


4 comments:

MOFASAD said...

hahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahaahhahahaha

✿....rossa alina....✿ said...

xpayah la ko gelak sampai terguling2 kat sini..

Softtouch [Hanim] said...

akka pun ada jgk pngalam pose dulu..satu yg akak igt..masa tu tgh buat air utk berbuka nilah..air ribena tak silap..akak siap tuang pastu terus minum.Abang akak pun terkedu..bila dah minum tu br perasan yg akak pose. Abg akak ckp siap berbunyi lagi bila teguk air tu..he he he

✿....rossa alina....✿ said...

hahahaha..klaka la akak ni..boleh plak xsedar ye... ;p