terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Friday, June 24, 2011

dah penat mengeluh+merungut..

actually aku bukanlah nak merungut ke ape..tapi......memang macam merungut pun ade gak..hahahaha..pe aku nak cakap ni weiiii??

okey,sebenarnye,dah lame aku terpikirkan mende ni..cuma tadi aku dah terluahkan kat aku punya status FB..so,tak pe kot aku reveal kat sini pulak..hahahaha..

sepanjang pemerhatian aku,kat sektor kerajaan ni,kebanyakan pekerjanya memang asal dari tempat yang jauh²..asal dari tempat lain,tapi tempat kerja kena campak ke tempat lain..yang jenis tak kisah dan suka merantau tu takpe gak..kalau jenis yang macam aku ni??haisshhhh..NO WAY!!hahahahaha..

aku bukan ape..dari sekolah menengah kot,aku tinggal kat asrama..pastu,kat UiTM pun kena campak kat Segamat..kompem² lah aku kena tinggal kat hostel!hubungan aku dengan family pun tak rapat..lepas aku dah habis belajar,baru la aku ade mase dengan family..kalau tak,hareemmmmmmmmmm..

sekarang,aku kerja kat KL,ulang alik dari Meru,Klang tiap² hari..jauh woooo..membazir duit dan tenaga!!!wuwuwu..ramai yang tanya aku "kenapa tak duduk kuarters keee..or rumah sewa dekat² sini...??" nak aje aku tampa laju laju sape yang tanye soalan camtu..

dalam hati aku memang maki habis la kalau ade yang tanye soalan camtu..aku memang menyampahhhh!!ape kau ingat aku ni nak sangat ke jauh² ngan family akuuuuu??cukuplah mase aku dah dihabiskan dengan duduk kat luar nuuuunnn jauh dengan family mase study dulu..haihh!! ~_~"

ehh..ehh..aku taknak cerita pasal diri aku laaaaaa!!grrr..

oke..oke..sambung citer..aku terpikir la..tak tau la ape yang aku pikirkan ni satu pendapat yang bodoh ke hapeeee..aku cuma bagi pendapat jeeee..kihkihkih..

kenapa government taknak buat rombakan pekerja??maksud aku,bagi pekerja yang tinggal jauh² macam aku ni,kerja dekat tempat yang dekat sikit dengan rumah..

aku tengok,ade je yang tinggal kat area KL,tapi kerja kat Shah Alam/Klang..yang tinggal kat Shah Alam/Klang kene kerja kat KL pulak..pe jadahnyeeee??apesal tak buat rombakan jeee??

bukan ke kalau buat camtu dapat jimatkan kos perjalanan??pastu,dapat kurangkan kemalangan jalan raya??selain tu,boleh kurangkan kesesakan lalulintas??so,nanti takde lah yang merungut tak cukup gaji..takde lah yang merungut mengantuk mase dalam perjalanannn..takdelah yang merungut datang kerja lambattttttttttt..macam aku ni..hahahahaha..

gaji aku ngam² je nak buat pergi kerja ngan bayar hutang..nak beli barang² untuk diri sendiri langsung hampehhhhhhhhh..baju nak pergi kerja pun,pakai baju buruk je..tu pun nasib baiklah mase study dulu rajin jugak beli baju kurung..ni pun dah lusuh dahhhh.. T_T

alahaaaaaiiii..orang lain kerja dapat gaji senyum sampai telinga,aku ni dapat gaji cuma buat bayar hutang..wuwuwu..camne nak ade simpanan kalau tiap² kali gaji je habisssssssss?? T_T

kan best kalau ade elaun TOL ngan MINYAK untuk pekerja yang tinggal jauh² macam aku ni..ni takdeeee..harapkan elaun bantuan sara hidup??alahaaaaaaaiiii..memang xcukup laaaa.. T_T

ishhh aku bukan taknak jadi manusia yang tak bersyukur..tapi,ape salahnye kalau pekerja macam aku ni tak dibebani masalah macam yang aku tengah alami sekarangggg??

kadang² aku menangis sendiri bila pikirkan pasal ni..aku teringin jugak nak belikan mak abah aku macam²,tapi selalu tak kesampaian..bila la hajat aku nak tercapaaaaiii??? *nanges T_T

aku pun dah penat mengeluh pasal ni..aku dah bagi surat mintak tukar,tapi takde jawapan pape lagi..kedekut sangat nak bagi tukar.. T_T

dah lah!!aku malas nak sakitkan kepala aku nak pikir pasal ni..susah nak cakap ngan orang yang pentingkan diri sendiri..nak suruh jadi pekerja yang berdedikasi,tapi,kebajikan pekerja tak nak jaga.. *jangan ade yang saman aku sudahhhhhhh..

aku dah ngantuk,selamat malam..tata~

-end-

# notakecik : ni pendapat dan luahan dari aku,takde niat nak aibkan or sakitkan hati mana² pihak..sesungguhnya yang baik itu adalah dari ALLAH s.w.t, dan yang buruk tu dari diri aku sendiri.. T_T

2 comments:

mr pot n mrs lat said...

taw x pe .
my czen study tercampak kart perak .
keje kart seremban pulak .
padahal ,
asal dari segamat .
btw ,
jemput singgah ke blog kami .
entry baru 'awak tanya saya jawap lhaa'
tinggalkan komen sekali kalau sudi :)

: MRS LAT :)

Mira3dora said...

mmg sakit kepala bila pikir pasal DUIT! aku pon tak boleh nak belanja sakan. bayar sewa rumah, asb, tepon, tenet, ape je tinggal? telebih sket blanje abes la aku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...