terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Wednesday, November 24, 2010

beb!!aku bukan patunglah..!!

bila aku terasa ngan someone,mula lah jari ni nak menaip something kat belog ni..ni bukan suka-suka je nak mengata ke..nak mengumpat ke..nak memaki ke..nak memerli ke..tapi aku cuma nak luahkan perasaan aku kat sini je k..so,kepada sape-sape yang terasa tu aku minta maaf awal-awal...

entah kenape semalam aku asyik nak tacing ngan orang je..huhu..orang cakap sikit,mulalah nak tacing..hehh..ciwek tol aku ni..kalau aku terasa ngan orang kan,aku mesti takkan cakap ngan orang tu..tapi kadang-kadang aku nak cover-cover,aku tegur gitu-gitu je..takut orang kate aku sombong plak kan..

kadang-kadang kan,aku rasa orang selalu pilih kasih..macam tak suka je ngan aku..nape mesti rasa camtu ye??rasa macam disisihkan pun ada gak..aku selalu cuba nak bersangka baik dengan orang tapi kadang-kadang orang tu sendiri yang buat aku jadi bersangka buruk dengan dia..kadang-kadang kan,aku tak suka dengan sikap segelintir orang..aku tau..orang pun tak suka aku gak..takpe..aku terima kalau orang tak suka aku..bak kate Scorpion,"what you give,you get back.."

aku bukan manusia yang ada 10 tangan..tak dapat nak puaskan hati semua orang..bukan aku sengaja taknak tolong or bagi kerjasama..tapi,paham2lah..tangan aku ada dua je..oke..

pastu..jangan tengok aku ni senyum-senyum,gelak-gelak tapi takde perasaan..kalau nak tegur tu beragaklah..aku rasa kalau aku tegur orang,takdelah sampai nak malukan depan semua orang..jangan ingat aku patung..jangan ingat aku ni takde perasaan..jangan pulak semua kesalahan nak letak kat aku..yelah..kadang-kadang aku rasa macam aku je yang dipersalahkan..asyik aku je..takkan sampai aku dah mampos pun nak salahkan aku jugak??

aku paling tak suka orang yang suka berkira..cubalah jadi orang yang ikhlas..kalau asyik nak berkira je,baik jangan buat kalau tak ikhlas..pastu asyik nak merungut je..eee..tak baik merungut tau..kalau tak suka buat,janganlah tunjuk sangat tak suka tu..huhu..aku pun kadang-kadang ade gak merungut..tapi diam-diam je sudahlah..hihihi..

haa..lagi satu..aku tak suka orang tengking-tengking aku..serius!!terus hilang rasa hormat aku kat orang tu..apa hak nak tengking-tengking??kalau marah kat orang lain,jangan lepaskan kat orang lain pulak..mak ngan abah aku takde pulak buat kat aku camtu..kat sekolah ada belajar tengking-tengking ke??rasanya takde kot..yang ada rasanya ADAB KETIKA BERCAKAP..aku rasa ada belajar dulu..tak kisah la kan..tapi ALLAH dah anugerahkan akal fikiran,boleh tahu la mana yang baik dan mana yang buruk..kan??

lagi satu..kalau tak tahu pape cerita..janganlah suka-suka je nak tuduh-tuduh..kalau jadi fitnah,kan dah dapat dosa??haaiihh..sebelum cakap,baik siasat dulu apa punca sebenar..kan??jangan pandai-pandai buat kesimpulan sendiri..jangan pandai-pandai buat spekulasi sendiri..tak baik tau..kalau kita kat tempat orang yang kena tuduh tu,camne??kita kena sedar..kita pun bukan sempurna sangat..


isyhh aku kata ni bukan nak tunjuk aku ni bagus..cuma sekadar nak bagi peringatan je..ni pun untuk peringatan bagi diri aku sendiri jugak..senang cite,tak salah kalau kita saling ingat-mengingatkan..betul tak??


oppss..macam dah panjang plak entry ni..err..sape-sape yang terasa tu..aku minta maaf lagi sekali..bukan niat nak buat kau orang terasa..cuma sekadar meluahkan isi hati je..sorry again k..okeyla,bye! 


-end-

p/s : kau orang paham ke entry ni??huhu.. T_T


notakecik : cik abang kata dia suka baca blog aku..heee..  MySpace

23 comments:

sekamar rindu said...

salam..

harap anda ok hari ini...

Ati Masrif said...

panjang betui tu dik oi..hihi

takperlah nak luahkan perasaan kan
layan jer lah janji lega..

salam kenal. kak ati dh flw u..

rizaros said...

hehehee..xmengarut tau.. :) thx singgah blog.. jd follower sy jgak yer kat rizaros.blogspot.com :)
biasalah bab touching ni.. kdg2 smpai tngis2 kan... heheh :) sabar2 tau...

Ena said...

betul tu sanagt tak suka org2 yg taktahu nak hormat org lain.. kalo nak merungut diam2 je dalam hati..ni tak... kang ai merungut lagi teul dari u pulak camner? sedap ker dengar.. yer tak??? ishh seyes tak suka rog camtu.. kalo tak nak buat sudah.. diam2.. nak buat, buat je.. sbb masing2 ada tugas so, jgn banyak bunyik.. kan!!!

soweee.. terlebih pulak.. huhu

Norhafiza said...

salam ziarah rossa..banyakkan bersabo ye..pejam mate, tarik nafas dalam2 kot idung dan hembus kuat2 kot mulut..buat la 2-3x..dh jangan pk dah ye..doa byk2 spy ati tenang..bia le ngan dorg tu..org ni mcm2 ragam..

fadzilah said...

salam ziarah..

biasa la tu...manusia ni mmg mcm2 ragam. Susah nak puaskan hati org.

++Kerudung Ungu++ said...

cik abg sye slalu tak puas hati bile bce blog sye... hehe...

ade je en3 yg die nk dlete...

by da way... nice blog dear... salam pekenalan dari sye...

ana said...

faham cikgu hehehehe

eelobor said...

biasalah perasaan cam gitu....

eman said...

terima kasih sudi singgah.. hee~

btw, jgn sedih2 jgk.. hehe.. nice blog :)

y@n@ M!B said...

biasa ada perasaan tacing ni time peot je..hehe..xpe slalu berfikiran positif k =)

✿ ..natakafisha.. ✿ said...

sape lak uat onar ngan yu ni yank... sabar ekk.. huhuu

✿....rossa alina....✿ said...

sekamar rindu : ya..saya ok je..semalam je tacing2.. ;p

Ati Masrif : panjang ye??hehehe..entry syok sendiri mmg cmni..err..mmg lega dapat luahkan kat sini..tq akak..salam kenal juge..sudah follow akak jugak.. :)

rizaros : mmg nangis2 tau..huhuhu..ermm..dah follow.. :)

✿....rossa alina....✿ said...

Ena : haa..yela..btol la tu..kalo xsuka,jgnlah buat..kan..hmm..err..xpe lakite sama2 luah perasaan..heee.. ;p

Norhafiza : w'salam..hmm..tenkiu..dah buat da..kembang kempis idong..hihihi..

fadzilah : salam..tq coz singgah sini n komen.. ye..mmg susah sgt nk puaskan hati org..kdg2 bila da tlg,asyik nk komplen je..haaihh..xpaham..

✿....rossa alina....✿ said...

++Kerudung Ungu++ : thanks..header awk pn sedap!!hehehehe..waaahh..xpela..sekurang2nye cik abg tu baca gak blog kan.. :)

ana : bagus!!sudah faham..hehehehe..

eelobor : hmm..mmg xpaham ngn certain perangai manusia.. :(

✿....rossa alina....✿ said...

eman : huhuhu..xsedih..cme nak tacing2 je sbb org xpaham kite..wuwuwu.. T_T..errmm..belog semut comel pun nice gak.. :)

y@n@ M!B : tapi skrg bukan time peot..huhuhu..

✿ ..natakafisha.. ✿ : huhuhu..org la..xkan kucing kut??kalo kucing meow2 je..hehehehe..gurau je..ala..ade la org tu tp xmo ckp kat cnie k..heee.. ;p

kak ina mail said...

salam ziarah, terima kasih sudi singgah blog akak.panjang entry ni, sampai akak tak boleh baca sampai habis. buat yang pendek lain kali ye .khe khe

miya said...

jadi patung pun comell ape? :P

sekamar rindu said...

salam...singgah lagi malam ni.

kakcik said...

Salam Rossa...

semoga perasaan dan dirimu hari ini lebih baik dari semalam, ya? :)

nora said...

luahkan luahkan i sanggup jadi pendengar (denga je la ek nak nk bg kaunseling tak layak ar =)

S.U.R.I.A. said...

mak aii...cik adik!!xmoh emo2....
masuk bulan baru..bg gurl biasa la.tu..

ngeh2!!dh tenyum2 skit

✿....rossa alina....✿ said...

kak ina mail : salam kak..hehehe..entry syok sendiri kak..tu yg panjang.. ;p

miya : hehe..mmgla comel.. ;p

sekamar rindu : thanks singgah.. :)

kakcik : salam kak..hmm..ye..arini dah baik..aritu je teremosional sikit.. :)

nora : thanks ye..hehehe.. tp cmne nk dengar??sbb saye tulis..kikikiki..(lempang sikit minah ni main2 plak.. :p) btw thanks again ye..sharing is caring.. :)

S.U.R.I.A : hehehe..dah senyum lebar2 ni..xnk senyum sikit2..