terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Friday, November 18, 2011

tak tahu nak kate camne dah!!

ada orang cakap kat aku, "orang tak faham dengan keadaan aku.." atau "asyik aku je yang faham keadaan kau,kau pernah faham ke keadaan aku??"


begitulah alkisahnye bila kita ada rasa bengang or sakit hati dengan someone..mesti ayat camni keluar..kan??betul tak??hmm..


nak suruh faham camne kalau dia sendiri tak bagitau apa masalah dia..bila dah kena perli² baru nak bagitau??baru nak mengadu??hmmm..fikir sendirilah!!


aku memang suka gurau kasar..ohhh!!makan dalam ekkk??hmm tahu pulak nak terasa..selama ni aku diam..ya,aku diam sebab nak bagi kau fikir sendiri apa salah yang kau dah buat..makan dalam kat aku gak aku rasa..


aku malas nak kata,"kau tak faham keadaan aku.." sebab mende tu terlalu subjektif..ia melibatkan banyak maksud..kau faham ke ape yang aku maksudkan??tak faham kan??aku pun tak faham..okey,diam.


boleh ke kate kerja tak penting,tapi kesihatan penting..hmm kalau camtu aku pun nak kata camtu jugaklah..sebab hari² aku kena hujan,so aku taknak demam,aku nak jaga kesihatan aku,then aku nak MC..boleh tak??


kalau dah tak keje,camne nak beli ubat wei??kalau cakap tak fikir dulu memang camnilah jadinye.. "masuk tempat orang bawak otak,bukan pisau"


ada ke orang yang nak tanggung kerja aku ni??TIADA..sebab,orang tak reti sangat ngan kerja aku..aku pun kadang² pening dengan kerja aku sendiri..lagipun,masing² ada kerja sendiri..lagi banyak kot dorang punya kerja..


tapi kes yang ni,kerja dia aku buat,n kerja aku sendiri tertangguh..camne tu yeee??so,sape yang tak faham sape ni??jawapan aku?? "fikir sendiri"


aku tau orang yang aku maksudkan ni ada baca blog aku..tapi,dia ambik peduli ke ape yang aku cerita ni??hmm orang pentingkan diri sendiri memang camtu kot??haihhhhh.. *mengeluh panjanggggg~


oppsss!!aku dah tuduh bukan² pulak kat orang tu..nanti ada yang terasa lagi..sorry..


aku dah penatlah dengan manusia camni..aku tegur untuk kebaikan dia, tapi dia nak marah aku balik..kalau camtu,aku dah taknak bagitau ape² lagilah..n buatlah hal sendiri..


nak harapkan kebajikan diri sendiri terjamin,tapi kebajikan orang lain diabaikan..beb!!dunia ni sementara..kalau susah,cari member jugak..tapi ape yang ko dah buat??


muhasabah diri sendiri lagi bagus..


#notakecik : "mak,mak tak keje ke arini??" "malaslah!!mak MC arini..tapi bukan saje² je MC" lu pikirlah sendiri~
 

3 comments:

zOeY zAu YaH said...

penat kalau asik nk buat keje org..kalau kita tggl keje kita pun dh risau kemain taktu sshkan org kan..org sng2 ja..pengajarannnya jgn bgi muka sgt..jgn tlg sgt..walaupun kwn tp kene tegas skit.

man said...

rambut sama hitam, hati lain2...

✿....rossa alina....✿ said...

zOeY zAu YaH : kalau tak buat kang,bos marah saye jugak..mcm unfair je..hmm.. :(

man : :)