terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Friday, February 8, 2013

bertindak

Assalamualaikum.




tadi saya dah tidur awal. tetibe terjaga dan teringat belum solat isya'. masa saya terjaga tu saya terfikir. ya, saya perlu bertindak. saya dah penat dengan fitnah² yang saya rasa nonsense. mulut orang, suka hati mereka je kan nak kata pape yang buruk² pasal kita, asalkan mereka puas hati, dan rasa mereka menang. even kita senyap camne pun, mereka tetap jugak nak tindas kita.




takpelah. saya akan mengalah. malas nak panjangkan benda² mengarut ni. kita tak buat pape pun mereka still tuduh bukan². kate kite nak ambik tahu pasal mereka. katenyeeeeee.. meluat pulak rasa. mereka tu sape?? perlu ke saya ambik tau pasal mereka?? takde bawak kepentingan pun. baik tak payah kenal ngan orang camtu lagi senang. menyesal.




"memang rugi sapa yang tak kawan ngan aku" 




amboi statement dia. orang yang rugi ke, dia yang rugi?? eleh, ngaku je lah nak suruh orang kawan ngan dia. bhahaha.. jangan disebabkan perangai kita, nanti satu persatu orang yang kat sekeliling kita akan meninggalkan kita. behave lah. 




saya mengalah, sampai saya kena block dia, saya tukar link blog ni, saya tukar header blog, kalau boleh semua saya nak tukar. dan kalau boleh taknak ada sape² di antara mereka yang dapat tau pasal saya. hakikatnya, memang saya dah taknak tahu langsung pasal mereka even mereka dah takde dalam dunia ni.




saya dah penat berdiam diri. biarlah saya je yang menghilangkan diri dari pandangan mereka. itu lebih baik. memang sah lah mereka tu yang berpenyakit. cepat melatah. lepas ni kalau mereka ada kata bukan² pasal saya dan kawan² saya tu tak tahulah. yang paling jelas mereka berkata tentang saya. almaklumlah, bak kata mereka, saya ni perempuan gila, orang sakit jiwa. takpe, saya terima semua tu. pandangan orang kan..




"orang bijak adalah orang yang selalu mencari kesalahan diri sendiri dan perbaiki kesilapan tu. 

orang bodoh adalah orang yang suka mencari kesalahan orang lain"  




korang tergolong dalam golongan yang mana. sama²lah kita muhasabah diri. mungkin dulu saya adalah orang bodoh. tapi saya akan cuba perbaiki diri saya sendiri. semoga kita semua dapat berubah menjadi manusia yang bijak. :)




saya edit blog header, saya edit nama blog, saya edit nuffnang, saya edit networkblog, semua saya dah edit sampai tak sedar dah nak pukul 5 pagi. saya nak tidur. mengantuk ni. esok kompem tidur je kat opis. alahai. 




tata.




#notakecik : DONE!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...