terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Thursday, February 21, 2013

[DEKORASI] dapur in progress

Assalamualaikum




lamenye saya tak update blog. hihihi.. kebizian melanda. lagi satu malas nak update. boleh kan bagi alasan camtu?? :p okey, entry ni nak cerita pasal progress dapur rumah kami. huhu.. dah lame tak story pasal dekorasi. ececehh dekorasilah sangggattt [tangan dibahu].. layan jelah ye?? :)





rasanya korang semua tak tahu lagi camne keadaan rumah kami terutamanya bahagian belakang masa kami mula² masuk rumah tu. nak tau tak?? okey, nak tunjuklah ni. :p



hahahaha.. heip heip jangan nak geli geli pulak. tapi memang itulah hakikatnya. penyewa lama tinggalkan rumah tu dalam keadaan yang yang yang... haih tak tahu nak describe camne. korang sendiri dah nampak kan?? lantai tu. erghhh.. geram pulak kite.




kami jugaklah yang kene basuh. eh, bukan saya yang basuh. cik abang yang basuh. hehehe.. saya tolong siram² je. dia yang berus². kuikuikui.. lubang saluran tu dah tersumbat. cik abang jugak yang call Indah Water suruh settlekan. nasib baik dorang datang cepat. :)




dah settle semua, basuh lagi sekali. yeahhh.. barulah selesa sikit nak duduk rumah tu. :p kami angkut barang sikit² masuk dalam rumah. eh eh, ni nape nak cerita lagi?? semua dah cerita kat entry² lepas. baca je lah ye. kihkih.. :p [malas nak taip punya pasal]





dengan rezeki yang ada, kami guna duit tu untuk tambah dinding batu. sekarang ni guna besi, tak tahan lama sebab berkarat. baik tukar dinding batu. lagipun memang nak duduk situ lame. :) kami tak upah orang luar. tapi kami mintak tolong abah saya buatkan. abah saya pun baik hati nak tolong. tapi, lambat sikitlah siapnya. sebab dia pun sibuk. takpe, kami tak kisah. asalkan siap. hihihi.. terima kasih abah!! :) 





dinding sebelah kanan memang dah ada. kat situ dah menjimatkan kami. hehehe.. jiran sebelah yang buat. dia pun tambah belakang jugak. so kami cuma tambah belakang dengan sebelah kiri. abah saya dah siapkan yang sebelah kiri. sekarang nak pasang belakang tu pulak. nak letak pintu dan tingkap. :)


ya ampunnnn.. dapur sapelah ni. [geleng-geleng kepala]  HAHAHAHAHAHA.. camnilah keadaan dapur kami. nak masak kena pakai selipar, sebab berpasir. takpelah. sekejap je semua ni. jap lagi nak dapat dapur baru!! yeeehaaa.. tapi lame lagilah. :p


takde tempat nak simpan. terpaksa letak situ. hew hew. banyak sangat barang dalam rumah kami. tak tau nak simpan kat mane. (--") besi² tu abah saya punya. kotak tu?? takpe, takde isi pun dalamnye. hahaha.. bile ntah nak buang. :p


saya bagi cadangan kat cik abang, nak tambah satu bilik untuk laundry area. dan saya dah usulkan kat abah saya. abah saya cakap boleh.. hmm.. camnelah rupa laundry area tu nanti. hehehe.. tunggu jelah.





okey tu je buat masa ni. abah saya stop buat sebab orang kedai salah bagi rangka tingkap. tergendala semuanya. cis. semoga dapur kami cepat siap. semoga abah dikurniakan kesihatan yang baik supaya dapat siapkan dapur kami. Amin.. InsyaAllah.. saya sangat sayang abah saya. :)




tata.




#notakecik : hujan diluar. saya lapar. T_T

3 comments:

Lyana Mansor said...

pandainye abah kamu buat.. suami kak pun plan nak buat sendiri.. tak lah pandai sangat tapi hentam sajalah..haha.. dok google2 ni ha.. nanti kak baca entry dapur ni sampai abis.. amik idea..hehehe.
la ni umah kak baru bersih2kan.. nanti nak cat.. meh lah tgk

http://lyana-adam.blogspot.com

Lyana Mansor said...

cop.. besi penutup lubang penbentungan tu dapat kat amna ye.. pakai yg lama atau tukar? rumah kak punya dah karat. kot lah indah water tukarkan sekali ke...

alin said...

@Lyana@Mely saya pakai yang lama je.. hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...