terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, August 9, 2011

apabila tangan mula gatal².......main klik²!!

asal aku kate tangan gatal je,mesti adeeee jeeee yang pikir nak dapat duit la..nak keluar duit la..nak merayap² la..oppss..tettt..bukan..bukannnn..semua bukannn..


hahaha..takde kene mengena dengan semua tu..


ni cite kat opis tadi daaa...dah elok² PC aku tu guna IE version 7,aku pergi gatal² tangan update browser jadi IE version 9..haaa hamek kau sekali semua keje tak boleh jalan sebab sistem tak support IE version 9..kahkah..gelabah kemain lagi aku..


terus call bahagian ICT,tapi dia tak datang² pun..haishhh maybe kak Hamim [pentadbir sistem] ni busy sangat la kootttt..tak boleh jadi,aku kene buat cepat,sebab aku tak buat satu ape pun lagi pagi tadi..kerja aku kena buat sebelum 9.30am..oh noooo!!! T_T


tu laaaa...sampai opis,on PC,terus gatal tangan klik "update browser"..kan dah menyusahkan diri sendiri..cehh!!eee..gedik betul la tangan ni..


terus google kat windows,cara² nak revert ke IE version 7 tu..ingatkan susah sangat la kan..rupenye senang je..punye la gelabah mak nenek aku ni sebab tak dapat nak bukak sistem kat PC aku..kahkah..


nak tau ke camne caranye??tapi,aku cite ni untuk Windows Vista tau..tak tau la Windows lain same ke tak..pape hal,korang kena la rajin godek² PC tu yeee??kihkihkih..


okey,pergi kat Start -> Control Panel -> Check for Updates -> View Update History -> Installed updates...bila dah kuar banyak² tu,korang just cari je Windows Internet Explorer 9 [kalau tak silap],then korang RIGHT klik,pastu klik UNINSTALL..ikut je instruction dia..biasenye lepas dah uninstall,akan keluar box suruh restart PC..haaa korang restart je okey..


nanti bila dah on PC tu balik,maybe PC akan automatic detect IE version berape yang mula² guna..kalau nak tau sekarang guna version berape,korang pergi kat IE korang,then pergi kat HELP,pastu pergi kat ABOUT INTERNET EXPLORER..so nanti korang tau IE korang tu version berape..


kalau IE korang tu keluar version 8,tapi korang nak guna version 7,korang just ikut step tadi,cuma nanti korang kene uninstall Windows Internet Explorer 8 pulak..so,bila PC restart,automatik akan terus guna IE7..


haihhh paham ke tak paham ni??jenuh aku menaip ni..kalau tak paham,korang rebus je la PC korang tu yeee..kahkah..ni kalau rebus jugak ni memang korang lurus bendul la..


okey,pape hal pun,memang camtu la stepnye..kalau salah,jangan cari aku yeee??kihkihkih..


okey,selamat mencuba..


jangan stress² tau..<----aku la yang stress ni..


tata..



# notakecik : tetibe aku cite pasal IT ni pe jadah woii!!kehkehkeh...





2 comments:

Izzati Liyana Sabri said...

tibe-tibe dah boleh jadi technician. hihi. saya tak pakai ie. lembap. mozilla or chrome better. :)

alin said...

.izzati liyana.: itulah pasalnye..tbe2 boleh jd technician sndiri..kekekeke..hmm..kalo kt tmpt keje bnyk gne IE.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...