terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Tuesday, August 23, 2011

Merdeka..oh!!Merdeka..raya jugak no. 1!! ^_^

tahun ni kita sambut Hari Raya Aidilfitri ngan Hari Kebangsaan kan??ececececeee..dah tau lagi mau tanyaaa..lempang kanggg..kehkehkeh..


aiiii..busy sangat buat persediaan raya,sampai lupa yang kita pun sambut Hari Kebangsaan jugakkk..dah siap ke persediaan raya tuuuuu..aku rasa dari mula Ramadhan,ade je yang dah mula buat persediaan kann??aikk??takkan tak siap² lagi??kihkihkih..


ni aku tujukan kat diri aku sendiri la deyyy..aku punye baju raya belum siap lagi yuuuuuu..kuih raya pun belum buat lagi..aiyooo..semua gara² belum gaji..


duit bonus aritu pun habis kat kereta jeee [minyak ngan tol]..haihhh..takpelahhhh..untuk diri aku jugakkk..hew hew hew..


hahhh!!yang korang punye persediaan raya dah siap??mesti lah sudah kannnnn..Hari Kebangsaan punye pulak camne??mueehehehehee..


aiiii kereta besauuuu takkan tak boleh nak pacak Jalur Gemilang sebatang kotttt??aku tengok kat sepanjang jalan,alahaaaiii berapa kerat je la yang pacak Jalur Gemilang..


aku tengok,kebanyakannya,lori² yang dah buruk,van² yang dah uzur pulak yang pacak Jalur Gemilang..kereta mewah² taknak pacak puloookkkkkk..takut kereta calar ekkkk??kihkihkih..


aku rasa macam korang takde semangat je nak sambut Hari Kebangsaan..tapi kalau cerita pasal raya amboi kemain semangat pulak ekkkk??kuikuikui..


baju raya tu korang boleh beli mahal² sampai ratus² punyeeee..bendera kecik tu yang singgit kat kedai pun,takkan tak mampu nak beli kotttttttttt??'kaya' sangat ekkk??kihkihkih..


aku bukan nak ngate korang tak pacak Jalur Gemilang ke hape wei..aku cuma tertanya² mane semangat kemerdekaan korang tu??kat bangunan pun macam jarang je nampak..kat jalan raya pun kurang..alahaaiiii..


raya tu,memang tiap² tahun kompem kita sambut..tapi hari Kebangsaan??ye,memang kompem kita sambut tiap² tahun jugak,tapi tu pun dulu atas usaha nenek moyang kita jugak nak merdeka kan??


bukan senang nak merdeka..kita tak rasa pun keadaan nak merdeka mase tu kan??yang kite tau,uwekk uwekk je dah merdeka dah negara kita..


so,why not kita sama² meraikan Hari Raya Aidilfitri, dalam masa yang sama sambut Hari Kebangsaan jugak..






pacak lah Jalur Gemilang tu kat rumah ke,kereta ke,motor ke,yang penting,ade la even kecik kannn..aku dah pacak kat kereta,abah aku pun dah pacak kat rumah,korang pulak camne??


biar kereta calar,jangan maruah tercalar..hargailah kemerdekaan negara kita sementara kita sempat nak meraikannya..takut bila kita LUPA,kemerdekaan ni akan HILANGGGG sekelip mata..



pikir²kannnn..



tata..




-end-


# notakecik : sejuknye kat opis ni..keras jari aku nak menaip pun susahhhhh.. @_@