terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Thursday, August 4, 2011

# puasa : day 3

tengok la..baru pagi ni update entry day² bagai ni..gara² malam tadi aku tertido sampai ke pagi..kahkah..


puasa hari ketiga memang banyak betul dugaan yang aku dapat..memang betul² menguji kesabaran..adeehhh..


pagi² tak sahur..aku tengok macam semua tak bangun sahur je..aku pun bantai tido balik la..pastu bila aku nak gerak pergi kerja,mak aku tanye, 

"nape tak sahur??" 

"laaa ingatkan semua tak sahur..tu yang tidur balik.."

"kan mak tengah panaskan lauk..tak nampak mak kat dapur ke??" 

errkkk!!sebenarnye aku nampak mak aku tengah busy kat dapur..aku rasa mase aku bangun tu aku tengah mamai wei..ingatkan tengah malam lagi.. ~_~"


dah la tido berselimutkan nyamuk halus²..asal aku tepuk nyamuk sikit,mesti aku rase darah..ishh..nyamuk kuat isap darah betul la..habis darah aku kanggggg...habis cadar ngan bantal aku kene darah yang nyamuk isap..ishh.. T_T


datang kerja kena bercinta dulu kat jammed..yang ni memang hari² kot aku kena lalu..jammed..jammed..jammed..nape la letak tol kat tempat busy camtu??dah tau jalan kecik,tak payah la letak tol..lagipun,situ dah memang orang lalu hari² nak pergi kerja..tak boleh ke kurangkan tol??kopak la aku camni..belum habis bulan,gaji dah habissssss!! T_T


disebabkan jalan jammed tadi,aku sampai opis lambat..padahal waktu bergerak tu same je macam selalu..err..takde la lambat mane pun..lagi 2 minit nak pukul 8.30..ehhh..kira lambat la tu kannn..tu pun nasib baik lagi 2 minit pukul 8.30..kalau lebih 2 minit??dah cacat rekod aku.. T_T


kat opis terus aku rase takde mood nak buat kerja..buat dengan hati tak ikhlasssss..hahaha..susahnye kerja bahagian akaun nihhhh!!semua kene check..orang sebelah aku punye kerja senang je,asalkan aku siap kerja,kerja dia boleh jalan..masalahnye,kerja aku lagi banyak dari diaaaa!!mane aciiiiiiiiii!!uwaaa....ishh!!STRESS!! T_T


balik kerja pukul 5.30..tapi aku terlambat sikit kuar opis..sebab nak solat Asar dulu..baru lambat 5 minit,jalan dah jammed!!kena tunggu kat jammed 1JAM!!weiiii kebas bontot aku!!tu baru jammed kat Damansara..belum tambah jammed kat NKVE..yang kat NKVE ni pun kena tunggu setengah jam baru boleh lepas dari jammed..tetibe ade jammed kat NKVE.. ~_~"


boleh pulak ade lori sampah terbalik kat NKVE tu..aku rasa nak nangis je..ehh bukan nangis sebab bau sampah tu..tapi sebab dah lambat nak berbuka..pukul 8 baru sampai rumah..abah aku dah kol² aku..dia ingat aku buka kat luar.. T_T


perut aku dah pedih² dah..waktu berbuka dah masuk..yang ade dalam kereta aku cuma ade air coke!!ahh belasah la..janji buka puasa even air coke je..dah sampai rumah baru aku teringat ade kurma dalam beg aku..ape kes aku boleh lupe??kan boleh buka dengan kurma dulu tadi?? ~_~"


mak aku tanye,"dah buka ke??" sepantas kilat aku jawab "BELUMMM" dan sepantas kilat aku capai pinggan ngan cawan, aku amek nasik banyak²..HAHAHAHAHA..buruk lantak betul..nafsu..nafsu..makan tak hengat kiri kanan..tau² dah habisssssss..nasib baik kenyangggg..terus sendawa kerbauuuu..buruk perangaaaiiii..heee..


disebabkan keletihan melampau,aku tak pergi solat terawih..mata pun dah macam kena gammmm..aku nak jahit baju akak tempat kerja aku pun tak larat..baru sekerat jalan dah terlelap..mengong betul aku ni..bayangkan orang terlelap sambil pegang baju ngan jarummm??!!camtu la gaya aku.. ~_~"


baju letak tepi,enfon pun entah ke mane,PC tak off,terus tertido..sedar dari tidur sebab ade orang gegar pintu suruh bangun sahur..dah pagi dahhh??


aku harap hari ni takde la kelam kabut macam semalam..letih aku camni..boleh pengsan laju laju..


okey,nak siap² pergi iron baju..nanti² aku buat entry lain..aku tau kau orang bukan baca pun entry yang ni sebab banyak sangat tulisan..kan??kan??kan??kahkah..saje wat semak mata jeee..


papepun terima kasih sudi singgah..dan terima kasih sebab baca luahan hati aku..kahkah..


okebai!!


-end-



# notakecik : bestnye kalau ade robot yang boleh tolong aku buat itu ini.. [berangan tak hengattt]

4 comments:

Ana Ghazali said...

amik jer orang gaji..tak yah susah2 nak cipta robot..hee..

zOeY zAu YaH said...

mesti hari nih hari tiada mood sedunia kan hehe

merahitujambu said...

anak dara ni emang tido je th..heee..selamat berbuka salam ramadhan

✿....rossa alina....✿ said...

Ana Ghazali : orang gaji??xmampu nak bayar org gaji..hahahaha..

zOeY zAu YaH : haiihhh kalau dah dok kt highway je,kete xgerak2 mmg stress woooo...

merahitujambu : hahahaha keje itu bagus utk kesihatan!!salam ramadhan gakssss.. :)