terima kasih sudi singgah.....buat susah-susah jeeeeeee....teeehehehehe..

mintak tolong klik, nak buat rumah. terima kasih.. :)

✿cayang2 rosalina✿

Friday, August 12, 2011

# puasa : day 11

tak beragak..orang dah masuk puasa ke 12, aku baru nak update cite semalam..kahkah..


semalam abah aku yang masak untuk lauk berbuka..ikan keli masak kencur..pehhhh!!marvellous tak hengaaatttt beb!!hahahaha..nak amek gamba tak sempat sebab dah lapar sangat..lagipun,nanti kena perli ngan abah aku.. " ni nak makan ke,nak amek gamba??" errmmmm..


korang tau kan masak kencur tu camne??haa??tak tahu??aku pun tak tahu nak terangkan camne..kahkahkah..tapi yang pasti ikan/ayam tu kena bakar dulu,pastu baru boleh masak..cara masak??pe jadah tanye aku??pegi la tanye abah aku..tu menu abah aku..grrr..


syok ar ade abah yang pandai masak..sedap pulak tu dia masak..padahal abah aku cakap,dia main campak² je..tapi serius sedap gila kalau dia yang masak..


ehh..ehh..ni bukan bermaksud mak aku masak tak sedap la woi!!tampo kangggg..mak aku pun masak sedap jugakkk..senang cite,dua² pandai masak..anak²nye cume tau makan je,termasuklah akuuuuu..kahkah..


sahur ni pun makan lauk ikan keli tu sebab ade lebih..abah aku masak banyak pulakkkk..sebab dia tau anak²nya kuat makannnnn..burpp..tersendawa pulak..ade bau tak??kahkah..


arini tak tahu la dorang nak masak ape pulak..aku ni balik² kerja je semua dah siap..tinggal tunggu waktu buka je..kuikuikui..jangan jelesssssssssss..


adehh!!sakit perut!!asal sahur je mesti sakit perut..tak boleh blah betul perut aku tak terima makan pagi²..tak tahannnnnnnnn..bye!!


#notakecik : mata aku tiba² bengkak bila bangun pagi.. @_@


6 comments:

Hana Soffelia said...

Wah... ikan keli msk kencur? kecur liuq.. kehkeh

Org laki kalo pndai msk, kalah org perempuankan? Untung ur dad pndai n yg plg pntng rajin msk. ^_^

suzie said...

kecur tu melayu kacap cekur la ndok....hehehehe..

ArulchelseA said...

mata bengkak..?? kena cium kat penyegat kot.. kih kih kih

Ana Ghazali said...

ikan keli masak kencur memang sedap..lagi-lagi kalau pedas...:)

✿....rossa alina....✿ said...

Hana Soffelia : HAHAHAHA mmg untung sangat sebab abah saye pandai masak yg sedap2.. ;p

suzie : ooo yeke??almaklumlah..aku xtau translate dr jawa ke melayu..kahkahkah..

ArulchelseA : haaa la mata bengkak..sakit wooo..penyengat mane plak sesat??huhuhu..

Ana Ghazali : kalo pedas mmg sedap tp smalam mmg pedas gak..hahaha..

[sutera kasih] said...

bapak sy kalo masak kari memang sedap..byk giler minyakkk haha
syoklah bapak awk pndai masak :P